آرزوی پیرمرد مصری برای کتابت چهارمین باره قرآن در مسجدالنبی
کد خبر: 4097913
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

آرزوی پیرمرد مصری برای کتابت چهارمین باره قرآن در مسجدالنبی

یک پیرمرد مصری که تا کنون سه بار قرآن کریم را کتابت کرده است گفت که آرزو دارد برای چهارمین بار بتواند قرآن را در مسجد النبی(ص) کتابت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از قاهره24، عبدالحکیم نوفل، پیرمرد 70 ساله مصری در داخل یک آپارتمان کوچک در روستای الشندلات در مرکز السنطه در استان غربیه، روی یک میز نشسته و با عینک ذره‌بینی خود از روی لپ تاپی که در مقابل خود دارد و کاغذهایی را که برای کتابت قرآن آماده کرده است، آیات را می‌خواند و سپس با دقت بسیار روی کاغذها می‌نویسد و نوشتن آیه را به پایان می‌رساند.

نوفل درباره جزئیات کتابت 3 نسخه از قرآن کریم گفت که پسر بزرگش عبدالحکیم به دلیل مهارتی که او در نوشتن با خط خوش داشت به او پیشنهاد کتابت قرآن را داد و او تصمیم گرفت کتابت قرآن کریم را با خط خود آغاز کند.  چهار فرزندش با فراهم کردن ابزار و کاغذهای مورد نیاز در نوشتن به او کمک کردند تا اولین نسخه را بنویسد وی اعلام کرد که نوشتن نسخه اول 6 ماه و 20 روز طول کشیده است.

اختصاص اتاقی برای کتابت قرآن

نوفل با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای کتابت قرآن کریم با آن مواجه بوده است، تأیید کرد که اتاقی را در آپارتمان خود در طبقه اول منزلش به دور از سروصدا اختصاص داده است تا تمرکز کاملی برای نوشتن دقیق آیات داشته باشد.

وی اشاره کرد که نسخه اول قرآن را به 4 قسمت تقسیم کرد که نوشتن آن 6 ماه و 20 روز طول کشید. او از کتابت قرآن کریم احساس لذت و شادمانی می‌کند.

نوفل ادامه داد که صبح از خواب بیدار می‌شود و روز خود را با دعا و خواندن قرآن کریم و سپس اقامه نمازهای پنج‌گانه در مسجد آغاز می‌کند، سپس هنگام عصر شروع به نوشتن قرآن می‌کند و تا ساعت یک بامداد مشغول است، سپس می‌خوابد و بعد برای نماز شب بیدار می‌شود و دوباره می‌نویسد تا نماز صبح و بعد از خواندن نماز صبح دوباره می‌نویسد و همسرش در خواندن آیات  به او کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه در مدت 600 روز 3 بار قرآن کریم را به خط خود نگاشته و برای چهارمین بار در حال آماده شدن است، تأکید کرد: این امر برای او دشواری زیادی از نظر روحی، روانی و جسمی دارد و امید است خداوند او را یاری کند تا کتابت قرآن را برای چهارمین بار کامل و برای بررسی به کمیته الازهر ارائه کند که میراثی برای چهار فرزند و نه نوه او خواهد بود.

وی تصریح کرد که همسرش نقش شگفت‌انگیزی در نوشتن سه نسخه قرآن کریم داشته زیرا او را تشویق و کمک می‌کند تا نگارش آیات را مرور کند. او گروهی را هم در واتس‌اپ برای حفظ قرآن راه انداخته است. 

 نوفل در پایان با آرزوی پایان یافتن زندگی خود پس از کتابت چهارمین نسخه به همراه همسرش در حرم شریف و مسجدالنبی گفت که نگارش هر حرفی از قرآن یک ثواب برای او است و یکی از گناهان او را پاک می‌کند و نگاه به قرآن عبادت است.

نگارش قرآن

نگارش قرآن

نگارش قرآن

نگارش قرآن

نگارش قرآن

انتهای پیام
captcha