نشست کتابخوانی در مدارس کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4098913
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

نشست کتابخوانی در مدارس کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد استان کردستان از برگزاری نشست کتابخوانی در مدارس استان با دعوت از نخبگان و صاحب‌نظران عرصه کتابخوانی خبر داد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز، 21 آبان‌ در اولین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب که با عنوان کتاب، دانش‌آموز و آینده نامگذاری شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی مدارس و جامعه هدف این فعالیت مهم فرهنگی، دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: در این راستا در روشنگری واقعی این شعار کلیدی که «کتاب به عنوان مهم‌ترین و جامع‌ترین رسانه منبع دانایی است» باید در سطح مدارس و مراکز آموزشی تلاش فراوانی صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: هفته کتاب و انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران فرصت مناسبی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی بار دیگر مرور شود و برنامه‌های خلاقانه‌ای در این استان تدارک دیده شود.

وی با اشاره به شعار هفته کتاب امسال مبنی «ما همانیم که می‌خوانیم»، افزود: طراحی و تدوین برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متنوعی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران باید با همکاری و هم‌افزایی دانشگاه‌های سطح استان، ادارات و سازمان‌ها و شهرداری سنندج و انجمن‌های تخصصی حوزه کتاب برای سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان در دستور کار قرار گیرد.

دریایی ضمن دعوت از نخبگان و صاحب نظران عرصه فرهنگی و کتاب و کتابخوانی به امر مهم تشویق و ترغیب دانش‌‌آموزان به کتاب و کتابخوانی گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، جلب خیرین برای اهدای کتاب به مدارس، نشست کتابخوانی در مدارس، قصه‌گویی در مدارس ابتدایی و معرفی و بررسی کتب حوزه ادبیات کُردی در دبیرستان‌های علوم انسانی از مهم‌ترین برنامه‌های روز اول هفته کتاب در مدارس سراسر استان است.

وی با اشاره به اینکه کلیه برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته بایستی به نتیجه مهم تشویق به مطالعه منجر شود، تأکید کرد: ما در زمینه‌های دیگر از جمله بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های ویژه کودک و نوجوان در فضاهای تبلیغی به ویژه فضای مجازی به تبلیغات وسیعی متوسل شده‌ایم، اما در عرصه کتاب و کتابخوانی کمترین تبلیغ انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری روزهای هفته کتاب امسال افزود: مدارس و مراکز آموزشی بهترین مکان برای ترویج کتاب و کتابخوانی است، لذا این هفته که در همه تریبون‌های رسمی و خبرگزاری‌ها از جمله صدا و سیما به مناسبت هفته کتاب به این مقوله می‌پردازند فرصت مغتنمی برای ترویج مزیت‌های کتابخوانی و تأثیرکتاب و کتابخوانی در زندگی اجتماعی امروز انسان است.

وی با تأکید براینکه اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان از طرح‌های خلاقانه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: حمایت از این طرح‌ها در برنامه سالیانه وزراتخانه متبوع از جمله پایتخت کتاب ایران، روستاهای دوستدار کتاب و حمایت از کتابفروشی‎های سراسر کشور و استان قرار گرفته و همین امر نیز در سطح بومی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

دریایی از صاحب‌نظران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و رسانه‌های عرصه کتاب تقاضا کرد در این زمینه با ارائه طرح‌های خلاقانه برای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و عامه مردم به امر مهم کتابخوانی ما را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha