نمایشگاه مد لباس ایرانی اسلامی در همدان برپا می‌شود
کد خبر: 4099890
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

نمایشگاه مد لباس ایرانی اسلامی در همدان برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه نمایشگاه مد لباس ایرانی اسلامی در آذرماه در همدان برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه از مهم‌ترین برندهای تولیدات پوشاک ایرانی اسلامی کشور دعوت شده که با پیش بینی ۱۰۰ غرفه در هتل کتیبه برپا می‌شود.

مسعود ویژه مدیرکل اداره ارشاد همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز ۲۴ آبان‌ماه در نشست خبری خود اظهار کرد: اعزام خبرنگاران به مشهد مقدس از هماهنگی‌های صورت گرفته طی سال جاری بود.

وی افزود: هشتمین دوره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کار زیبایی که در استان ما در حال برگزاری است. تعداد بالایی روستا در این طرح معرفی شدند و در نهایت شاهنجرین به عنوان برترین روستا انتخاب شد.

ویژه یادآور شد: جمعه همزمان با پایان هفته کتاب، نمایشگاه کتاب در محل نمازجمعه همدان با میز خدمت برپا می‌شود. سخنران قبل از خطبه‌ها نیز بنده هست.

وی با اشاره به اینکه یک نمایشگاه مد لباس در آذرماه در همدان برپا می‌شود گفت: در این نمایشگاه از مهم‌ترین برندهای تولیدات پوشاک ایرانی اسلامی کشور دعوت شده که با پیش بینی ۱۰۰ غرفه در هتل کتیبه برپا می‌شود، این رویداد برای اولین بار در سطح استان رقم می‌خورد.

ویژه با اشاره به اینکه تنوع زیادی در زمینه پوشش اسلامی در این نمایشگاه ایجاد می‌شود، ابراز کرد: این تولیدات در همدان نمایندگی ندارند پس از برپایی نمایشگاه می‌توان شعبه‌هایی را در استان ایجاد کرد. در این نمایشگاه از طراحان لباس و دانشجویان طراحی دوخت برای تولید انبوه حضور خواهند داشت.

مدیرکل ارشاد همدان با اشاره به اینکه پویش «هوادار» برای حمایت از تیم ملی کشورمان در سطوح مختلف شهر در حال برنامه ریزی است، تصریح کرد: بسته فرهنگی مفصلی سال گذشته با عنوان کاهش آسیب‌های اجتماعی طراحی شد در این طرح آسیب شناسی صورت گرفته و به دنبال رفع این آسیب‌ها هستیم تا با انتشار فراخوانی به دنبال راهکارهای ارائه شده باشیم.

ویژه با اشاره به اینکه گاهی بدسلیقگی فرهنگی باعث می‌شود شور و حال اجتماعی شکل نگیرد، ابراز کرد: با برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌توان این شور و نشاط را ایجاد کرد که این فضا در جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان به خوبی نمایان شد.

هادی فیض منش، معاون امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: تقویت روحیه نشاط، شادی و توزیع عادلانه فعالیت‌های هنری از اهداف این معاونت است و نباید تمام فعالیت‌ها در یک نقطه از استان برگزار شود.

وی آموزش رایگان هنر برای همه را یک سیاستی دانست که مغفول مانده است، گفت: در فاز اول اجرای این طرح بخشی از استان از جمله کبودراهنگ، فامنین، بهار ورزن آموزش هنری در ۳۴ رشته به صورت رایگان برگزار شد که افراد با دریافت گواهی این وزارت می‌توانند از وام اشتعال استفاده کنند. ثبت نام فاز دوم طرح تا پایان آبان ‌ماه نیز ادامه دارد، در این طرح نقاط کم برخودار شهر هم از آموزش‌های هنری برخوردار می‌شود.

فیض منش یادآور شد: سی و چهارمین دوره تئاتر استانی همدان اول تا سوم آذر در شهرستان بهار برگزار می‌شود. ۱۶ گروه در این دوره شرکت دارند در نهایت ۶ یا ۷ گروه به دوره منطقه‌ای که در کرمانشاه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند و گروه‌های برتر نمایشی آن دوره نیز به جشنواره فجر راه پیدا می‌کنند.

وی ابراز کرد: از بزرگان سینمایی در آبان ماه تجلیل شد از ۲۲ هنرمند استانی تجلیل به عمل آمد که به ثورت سالانه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha