تقویت مهارت‌های زندگی مورد توجه آموزش و پرورش باشد
کد خبر: 4101483
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

تقویت مهارت‌های زندگی مورد توجه آموزش و پرورش باشد

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان گفت: تقویت مهارت‌های زندگی باید مورد توجه آموزش و پرورش باشد و در برنامه‌های آموزشی گنجانده شود.

عملگرایی، مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب اجتماعی است

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، امروز، 1 آذر در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی استان سمنان با اشاره به برپایی برنامه‌های متعدد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: میزان اثرگذاری جلسات و همایش‌ها و برنامه‌های اجتماعی باید مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر مبنای منطق گام دوم انقلاب علم آگاهی و امکانات، لازمه ورود به حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی است  که در این راستا عملگرایی مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب اجتماعی است

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه پیشرفت کشور مبتنی بر اصل  امید است، اظهار کرد: مهمترین ابزار دشمن در بحث ایران‌ستیزی ایجاد ناامیدی است.

ریواده با بیان اینکه مردم می‌توانند عامل اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند تسهیلگر باشند یادآور شد: مهمترین ابزار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شورای برنامه‌ریزی و در ذیل آن کارگروه اجتماعی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ادامه داد: تمامی امکانات برای مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بکارگیری شود که در این راستا دانش‌آموزان رکن اصلی و اساسی حوزه پیشرفت کشور هستند.

ریواده با اشاره به اینکه ما باید همواره به یاد شهدا بوده و در عرصه جهاد تبیین، پیام شهدا را انتقال دهیم متذکر شد: نسل دهه ۸۰ و ۹۰ هوش سرشاری داشته و تحلیل‌های درستی از وضعیت موجود ارائه می‌دهند که باید مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان موثرترین ابزار اعتمادسازی را عملگرایی دانست و افزود: ناامیدسازی،‌ مهمترین‌ شاخصه بارز ایران‌ستیزی است که امروز در دستور کار دشمنان نظام قرار دارد.

وی مؤثرترین‌ امر در جهاد تبیین را بهره‌مندی از  دانش‌آموزان دانست و افزود: عامل اصلی اتفاقات اخیر آمریکا و جبهه سلطه است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به نشاط اجتماعی تأکید کرد و افزود: نیاز به نشاط اجتماعی امروز در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌های زندگی مورد توجه است که باید اجرایی شود و در این مسیر نیز ضرورت دارد از محل مشارکت‌های اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن بهره برد.

به گفته ریواده تقویت مهارت‌های زندگی  باید مورد توجه آموزش و پرورش قرار داشته و در برنامه‌های آموزشی گنجانده شود.

انتهای پیام
captcha