آغاز ثبت‌نام از مؤسسات قرآنی کردستان برای طرح آزمون حفظ
کد خبر: 4101486
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

آغاز ثبت‌نام از مؤسسات قرآنی کردستان برای طرح آزمون حفظ

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از آغاز ثبت‌نام مؤسسات قرآن و عترت استان در طرح برگزاری آزمون حفظ قرآن خبر داد و گفت: مؤسسات دارای شرایط لازم مدارک خود را به اداره ارشاد اسلامی کردستان تحویل دهند.

مؤسسات قرآن و عترت

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: براساس بخشنامه دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در راستای تحقق برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای ستاد، حافظان قرآن کریم در هر سطحی با شرکت در آزمون شفاهی می‌توانند از مزایای مرتبط بر اعتبار مدرک حفظ قرآن برخوردار شوند.

وی از آغاز ثبت‌نام مؤسسات قرآن و عترت استان در طرح برگزاری آزمون حفظ قرآن خبر داد و افزود: در این راستا مؤسسات قرآن و عترت که شرایط لازم برای برگزاری آزمون را دارند باید مدارک خود را برای ارسال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره تحویل دهند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: مؤسسات قرآن و عترت در صورت تأیید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر خواهند بود، آزمون‌های داوطلبان حفظ قرآن کریم را در سطح استان برگزار کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فنی برای برگزاری آزمون‌های حفظ در مؤسسات قرآنی ادامه داد: اعضای کمیته فنی باید دارای گواهینامه داوری حفظ، دارای رتبه یک تا سه مسابقات ملی، دارای مدرک تخصصی درجه یک یا دو حفظ قرآن باشند و کمیته فنی باید سه تا پنج نفر با شرایط فوق و تأیید دبیرخانه مرکزی باشند.

گلباغی در پایان یادآور شد: مؤسساتی که می‌توانند با حضور داوران واجد شرایط مندرج در آیین‌نامه آزمون برگزار کنند و مراتب را به صورت کتبی به اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اعلام کنند تا نسبت به معرفی آنان به معاونت قرآن اقدام شود.

انتهای پیام
captcha