متولیان هنر و رسانه، مرجع اثرگذار در بیان زیبایی‌های حجاب هستند
کد خبر: 4101728
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

متولیان هنر و رسانه، مرجع اثرگذار در بیان زیبایی‌های حجاب هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان گفت: مراجع مهم و اثرگذار برای نشان دادن زیبایی‌های حجاب، متولیان عرصه هنر و رسانه هستند که باید با باز کردن زاویه‌های جدیدی که تاکنون مورد بحث قرار نگرفته‌اند این مسئله مهم را حل کرده و حجاب را به معنای مهربانی تعبیر کنند.

حجاب و عفاف

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مهدی کرمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان روز گذشته یکم آذر در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که در بهزیستی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اگر کسی آیه ۳۰ سوره مبارکه نور و آیات شریفه ۳۲ و ۳۳ سوره احزاب را که در رابطه با حجاب و پوشش اسلامی است، شنیده باشد، به این نتیجه می‌رسد که همان‌طورکه نماز و جهاد فریضه‌ای از فرایض اسلامی و تکلیفی از تکالیف دینی است، پس حجاب هم فریضه‌ای از فرایض دینی و تکلیفی از تکالیف دینی است.

وی ادامه داد: در دوران معاصر، ابزارهای مختلف و متنوع رسانه‌ای مثل ماهواره‌ها، سینما، تلویزیون و … در سراسر جهان، در برنامه‌های مختلف خود برای مردم نسبت به حوادث و مسائل، زاویه دید ایجاد می‌کنند. یعنی آنها را گاهی زشت‌تر، گاهی زیباتر، گاهی سخت‌تر و گاهی آسان‌تر نشان می‌دهند تا بتوانند بر مخاطب تاثیر بگذارند. درباره مسئله حجاب هم همین‌طور است.

حجت‌الاسلام کرمی با یادآوری اینکه حجاب در جامعه ما، به خوبی تعریف و تبیین نشده است، اظهار کرد: خیلی مهم است که مردم به حجاب، زیبا نگاه کنند.

وی گفت: مراجع مهم و اثرگذار برای نشان دادن زیبایی‌های حجاب، متولیان عرصه هنر و رسانه هستند که باید با باز کردن زاویه‌های جدیدی که تاکنون مورد بحث قرار نگرفته‌اند این مسئله مهم را حل کرده و حجاب را به معنای مهربانی تعبیر کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در ادامه اظهار کرد: مهربانی در مسئله حجاب به این معناست که افراد به نوع رفتار و عقیده خود در مسئله حجاب، به صورت فردی نگاه نکنند و همواره دو گروه را مدنظر داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: افراد باید در نظر داشته باشند که غافل شدن از یکی از این دو گروه بعضاً صدماتی جبران‌ناپذیر بر اجتماع وارد می‌سازد.

انتهای پیام
captcha