آزادی ۲۰۹ زندانی در سمنان
کد خبر: 4103512
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

آزادی ۲۰۹ زندانی در سمنان

مدیرکل دادگستری استان سمنان از رهایی ۲۰۹ نفر از زندان‌های استان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: آزادی این افراد نتیجه سازش در شوراهای حل اختلاف بوده است.

آزادی 209 زندانی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدجعفر عبدالهی، مدیر کل دادگستری استان سمنان،  عصر روز گذشته، 8 آذر، در حاشیه بازدید از یک مرکز شورای حل اختلاف شهر سمنان با بیان اینکه تلاش دستگاه قضا بر مصالحه و صلح و سازش مابین طرفین دعوی است، گفت: این اقدام کاهش اطاله دادرسی و همچنین پیش رفتن پرونده را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی به ایثار و گذشت تأکید شده افزود: ایجاد مصالحه و سازش و حل یک مسئله و مشکل نیز بر اساس همین فرهنگ نشأت گرفته که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مدیر کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه طی شش ماهه اول سالجاری ۲۰۹ زندانی استان از بند رهایی یافتند، متذکر شد: آزادی این افراد نتیجه ایجاد صلح و سازش بین دو طرف در شوراهای حل اختلاف استان سمنان بوده است.

عبدالهی با بیان اینکه افزایش سازش در تمامی پرونده‌ها یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضا است، اظهار کرد: از ابتدای طرح دعوی یا هنگام رسیدگی پرونده این رویه دنبال می‌شود تا به نتیجه دلخواه طرفین برسد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد مصالحه باید تبلیغات لازم نیز توسط رسانه‌ها و فضای مجازی صورت گیرد، یادآور شد: نگاه سازشی در تمامی پرونده‌های استان سمنان وجود دارد که امیدواریم این روند بیش از پیش در جامعه فزونی یابد.

انتهای پیام
captcha