مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 4103763
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی است، گفت: امروز نیاز داریم تا نوعی دیگر به مفهوم پرستاری نگاه کنیم امروز بسیار زنان و مردانی هستند که در نام پرستار نیستند اما خدمات پرستاری مضاعف و جانانه‌ای از مادر، پدر، همسر و فرزندان شان دارند که باید این مقام تبیین شود.

مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، عصر روز گذشته، 9 آذر، در نشست شورای اداری شاهرود، با اشاره به گرامیداشت روز پرستار، گفت: پرستاران به خصوص در سال‌هایی که درگیر بیماری کرونا بودیم، عملکرد بسیار خوبی را داشته و با فداکاری که کردند، توانستند جان بسیاری از افراد را نجات دهند اما نیاز است که معنای پرستار را قدری توسعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی است، یادآور شد: امروز نیاز است تا نوعی دیگر به مفهوم پرستاری نگاه کنیم امروز بسیار زنان و مردانی هستند که در نام پرستار نیستند اما خدمات پرستاری جانانه‌ای از مادر، پدر، همسر و فرزندان شان دارند که باید این مقام تبیین شود.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه مقام پرستار باید تبیین شود، اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید در جامعه تبیین شود، مقام سالمندان و پرستاری از آنان در جامعه است.

امینی با اشاره به اینکه خانه سالمندان اصلاً جایی در فرهنگ ایرانی اسلامی ما نداشته و هنوز هم ندارد، متذکر شد: در فرهنگ دینی و انسانی سالمندان باید تکریم شده و افراد خانواده نیز در مقام پرستاری از آنان بر بیایند.

به گفته وی؛ گذاردن سالمندان در خانه سالمندی هر قدر هم که با پول و هزینه و خدمات بسیار بالا باشد، پرستاری و تکریم سالمند نیست که بر این اساس باید معنا و فرهنگ پرستاری را تبلیغ کرد زیرا ما مسلمانان و ایرانیان پرستاری از والدین و خانواده را تاج افتخار خودمان می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha