اجرای طرح «امین» در سمنان
کد خبر: 4104038
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

اجرای طرح «امین» در سمنان

مدیرکل اوقاف سمنان از اجرای طرح «امین» در استان خبر داد و گفت: از این پس افرادی تحت عنوان امین متولی موقوفات خواهند بود.

اجرای طرح «امین» برای موقوفات سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، عصر روز گذشته، 11 آذرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به سیاست‌های جدید اوقاف در راستای برون سپاری اقدامات و رسالت‌ها، گفت: در سیاست‌های جدید اوقاف و در راستای استفاده از سیاست‌های مردمی و معتمدان و بر اساس ماده پنج قانون مدیریت موقوفات به امنا و امین واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه امین در واقع همان جایگاه متولی را دارد و تلاش می‌کند تا شناسایی و احیای موقوفات، سرمایه‌گذاری بر روی آنها و کارهای حقوقی، ثبتی را دنبال کند، متذکر شد: در واقع همان کارهایی که سیستم اداری و اجرایی اوقاف درباره موقوفات انجام می‌دهد در طرح امین موقوفات به متولی برون سپاری می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان سمنان با تأکید بر اینکه نمونه این کار را در همین امامزاده‌های استان سمنان نیز شاهد هستیم که متولیانی دارند که این افراد امورات مرتبط با امامزادگان و بقاع را ساماندهی می‌کنند، یادآور شد: موضوع متولی در امامزادگان و بقاع این بار در موقوفات نیز صدق خواهد کرد.

تدینی ادامه داد: در موقوفات هم از ظرفیت متولی تحت عنوان امین بهره‌گیری خواهد شد تا بتواند امور موقوفه را پیگیری کند اما در قالب این طرح در هر روستا یک امین در نظر گرفته شده  که در این راستا در سطح شهرها بلوک‌بندی‌هایی صورت گرفته و هر بلوکی به دو الی سه نفر از معتمدان تحت عنوان امین واگذار می‌شود و این افراد در ارتباط با اوقاف برای اعتلای موقوفات تلاش دارند.

انتهای پیام
captcha