تغییر قوانین جزایی اندونزی برای انطباق بیشتر با شریعت اسلام
کد خبر: 4104075
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

تغییر قوانین جزایی اندونزی برای انطباق بیشتر با شریعت اسلام

اندونزی به دنبال انجام تغییراتی در قوانین جزایی خود برای انطباق بیشتر با شریعت اسلامی و فرهنگ این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از News Day Express، پارلمان اندونزی احتمالاً اواخر ماه جاری قانون جزایی جدیدی را تصویب خواهد کرد. بر این اساس، داشتن رابطه خارج از ازدواج، جرم و مجازات آن تا یک سال حبس می‌تواند باشد. علاوه بر این، توهین به رئیس جمهور یا نهادهای دولتی و مخالفت با ایدئولوژی دولت اندونزی نیز ممنوع خواهد شد.

ادورد عمر شریف هیریج(Edvard Omar Sharif Hierij)، معاون وزیر دادگستری اندونزی، به رویترز گفت که انتظار می‌رود این قوانین جدید که ده‌ها سال در حال بحث و بررسی بوده در 15 دسامبر(24 آذر) به تصویب برسد. ما مفتخریم که قانون کیفری داریم که با ارزش‌های ملی اسلامی اندونزی مطابقت دارد.

قانونگذار بامبانگ ووریانتو، که در تهیه پیش‌نویس قانون جدید مشارکت داشت، گفت که قانون جدید می‌تواند اوایل هفته آینده تصویب شود. در صورت تصویب، این قانون برای اتباع خارجی از جمله اندونزیایی‌ها به‌طور یکسان اعمال خواهد شد.

برخی گروه‌های اسلامی در اندونزی از پیش‌نویس این قانون حمایت می‌کنند.

مسلمانان اندونزی در حال اقامه نماز

دولت اندونزی در ماه‌های اخیر برای اطلاع‌رسانی تغییرات، رایزنی‌های عمومی در سراسر کشور  انجام داده است. تغییر مجازات اعدام به حبس ابد در صورت داشتن رفتار خوب، جرم بودن سقط جنین جز در موارد خاص و سحر و جادوگری از جمله جزئیات پیش‌نویس جدید هستند.

با این همه گروه‌های تجاری این کشور این نگرانی را مطرح کرده‌اند که قوانین جدید می‌تواند به وجهه اندونزی به عنوان مقصد تعطیلات و سرمایه‌گذاری آسیب برساند. برخی دیگر از منتقدان این قوانین را محدود کردن آزادی‌های فردی و اجتماعی توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha