وقف زندگی برای آموزش قرآن به کودکان نابینا در مصر
کد خبر: 4104191
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

وقف زندگی برای آموزش قرآن به کودکان نابینا در مصر

حاج حسین جنیدی، رئیس انجمن خیریه در بنی سویف مصر و همسرش با تأسیس مرکزی تمام وقت، عمر و مال خود را در راه تعلیم رایگان قرآن به کودکان نابینا و توزیع مصحف به خط بریل در میان آنها وقف کرده‌اند.

 به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، نابینایی مانعی برای آموزش قرآن به کودکان در استان بنی‌سویف مصر نبوده است. حاج حسین جنیدی، رئیس انجمن خیریه بنی‌سویف تلاش‌های بسیاری را برای آموزش قرآن کریم به کودکان نابینا، توزیع قرآن در هشت جزء به خط بریل و همچنین کمک به تحصیل این کودکان به صورت رایگان، انجام داده است.

نابینایان از نظر جدیت، کوشش، هوشمندی و دانش تفاوتی با سایر گروه‌های جامعه ندارند، بلکه برخی از آنها نسبت به همسالان خود نیز سرآمد هستند و می‌توانند در صورت برخورداری از آموزش مناسب بر این محدودیت خود غلبه و به شکلی سازنده در اجتماع خود مشارکت کنند. این حقیقت راهنمای فعالیت انجمن خیریه بنی‌سویف در آموزش کودکان نابینا بوده است. آنها با فعالیت‌های خود ثابت کرده‌اند نابینایی مانعی برای کسب علم و معرفت نیست و آنها می‌توانند با اتکا به اراده خود به برتری علمی و فرهنگی دست یابند.

حاج حسین جنیدی و همسرش آپارتمان کوچک خود را به آموزش کودکان نابینا اختصاص داده‌اند، آنها که فرزندی ندارند تمام زندگی خود را وقف خدمت به این کودکان و دیگر کودکان دارای نیازهای خاص کرده‌اند.

به گفته مدیر روابط عمومی انجمن خیریه بنی‌سویف نسخه‌های قرآن به خط بریل و همچنین دیگر متون آموزشی به این خط را در اختیار کودکان می‌گذارد.

از سویی مربی خط بریل در این انجمن نیز تصریح کرد: آنچه چاپ قرآن کریم به خط بریل را متمایز می‌کند این است که از تمام امتیازاتی موجود در دیگر مصاحف از حیث رعایت قواعد چاپ بریل و کلیه مفاد قرائت برخوردار است و تاکنون 10 قرآن به این چاپ در میان دانش‌آموزانی که به دنبال حفظ کل قرآن کریم هستند توزیع شده است.

زوج مصری و وقف زندگی خود برای آموزش قرآن به کودکان نابینا

زوج مصری و وقف زندگی خود برای آموزش قرآن به کودکان نابینا

انتهای پیام
captcha