ضرورت حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین
کد خبر: 4104266
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد:

ضرورت حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنانی با اشاره به جنایات مداوم صهیونیست‌ها، بر ضرورت حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از معا، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد در سه نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بار دیگر از شورای امنیت درخواست کرد که در راستای انجام وظایف خود بر اساس منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های آن، از جمله قطعنامه 904 برای تضمین حمایت از مردم فلسطین عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که جامعه جهانی در 29 نوامبر گذشته برای گرامیداشت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین تشکیل جلسه داد و متعهد شد که به این بی‌عدالتی تاریخی پایان دهد، اسرائیل بر مخالفت با صلح، تداوم آزار و اذیت مردم فلسطین تأکید و عزم خود را برای ادامه نقض فاحش قوانین بین‌المللی جزم کرد.

ریاض منصور تأکید کرد: ابراز خشم و محکوم کردن جنایات اسرائیل و عدم توجه به مجازات آن کافی نیست؛ باید با اقدام قاطع مطابق با قوانین بین‌المللی از جمله قانون انسانی و قانون حقوق بشر عمل کرد.

وی همچنین بر لزوم پایبندی کشورها به مسئولیت‌های قانونی، سیاسی و اخلاقی خود، برای پیشبرد تحقق حقوق مسلم مردم فلسطین، از جمله تعیین سرنوشت، حق بازگشت، دستیابی به صلح عادلانه و عادلانه و امنیت پایدار تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha