رجوع به معارف قرآنی؛ راه حل بحران‌های اجتماعی روز + فیلم
کد خبر: 4104323
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
در همایش قرآنی مالزی مطرح شد:

رجوع به معارف قرآنی؛ راه حل بحران‌های اجتماعی روز + فیلم

سخنرانان در همایش قرآنی مالزی به بررسی راهکارهای قرآن برای حل چالش‌های معاصر پرداختند. به گفته این کارشناسان، رجوع به معارف قرآنی در مواجهه با چهار چالش مالی، شغلی، خانوادگی و اجتماعی به انسان کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از سینار دیلی، بنیاد مالزیایی وارثان امت اخلاص (Yayasan Warisan Ummah Ikhlas ) روز گذشته، 12 آذر) نشستی را با موضوع راهکارهای قرآن برای مسائل معاصر برگزار کرد. در مجموع 1200 شرکت‌کننده از داخل و خارج از مالزی در این همایش حضور داشتند. 

 این همایش با عنوان «مقابله با چالش‌ها؛ سوره سجده» به همت بنیاد وارثان امت اخلاص (WUIF) با همکاری تلویزیون TickTalk در محل تالار وزارت تجارت و صنعت بین‌المللی مالزی (MITI) برگزار شد.

مرهینی یوسف، مدیر اجرایی WUIF گفت : این همایش بین‌المللی با ارائه راهکارهایی بر اساس قرآن و سنت بر چهار چالش مالی، شغلی، خانوادگی و اجتماعی یا معنوی تمرکز دارد.

به گفته وی، این آخرین برنامه بزرگ از سلسله برنامه‌های کمپین «ساعت قرآن» در سال جاری است که رسالت سوره مبارکه سجده را در ارائه راهکارهایی برای مقابله با چالش‌های مختلف زندگی امروز را تبیین می‌کند.

وی با بیان اینکه سوره سجده انسان را به سجده برای خداوند متعال برای رسیدن به موفقیت و پیروزی دعوت می‌کند،‌ تصریح کرد:‌ فرمول سجده می‌تواند با دعا، فداکاری و صبر، غرور انسان را از بین ببرد. پس این فقط یک همایش نیست،.

این برنامه یک روزه با سخنرانی متخصصان علوم دینی و قرآنی از شش کشور مالزی، اندونزی، بنگلادش، فلسطین، مصر و ایالات متحده برگزار شد. 

در میان سخنرانان، محمد داود باکار، مشاور جهانی شریعت، سید زین‌العابدین سید محمد طاهر، مدیر عامل گروه تجاری Nexchange؛ نعمان علی خان واعظ، بنیانگذار مؤسسه عربی و قرآنی بینه در آمریکا، شیخ میزان الرحمن ازهاری از بنگلادش؛ احسن ساخو محمد اشرف‌الدین از علمای دینی و فضل اسماعیل مدیر ارشد تحقیقات بنیاد وارثان حضور داشتند. همچنین جمعی از قاریان بین‌المللی در این همایش به تلاوت قرآن پرداختند.

مرهينی تصريح كرد: بیم آن می‌رود که مشكلات اقتصادی و بلايای طبيعی در سال آينده  چالش‌های مختلفی را برای کشور و مردم ايجاد كند. این مشکلات شامل چالش‌های مالی، شغلی، خانوادگی و اجتماعی یا معنوی است که باید با «امدادهای الهی» برطرف شوند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود این همایش به جامعه کمک کند تا فرمولی را از جانب الله سبحانه و تعالی دریافت کند زیرا قرآن راه حلی برای رویارویی با چالش‌های مختلف است. ما برای رویارویی با چالش‌های مختلف زندگی به یک نیروی معنوی نیاز داریم.

مرهینی ادامه داد:  سوره سجده بشر را به سجده در پیشگاه خداوند دعوت می‌کند تا به رستگاری برسد. فرمول سجده قادر به خلاص کردن انسان از شر غرور با دعا، فداکاری و صبر است. بنابراین این فقط یک همایش نیست، بلکه مأموریتی برای  قرآنی کردن امت است.

وی گفت: این بنیاد تلاش‌های مداومی در دعوت مردم به تعامل با قرآن از طریق خواندن، درک و عمل به آن با هدف ساختن یک چارچوب ذهنی و شکوفا کردن قابلیت‌های افراد بر اساس ارزش‌های قرآنی انجام می‌دهد.

مرهینی ادامه داد: WUIF امیدوار است که این همایش‌ها بتواند در کشورهای مختلف سراسر جهان ادامه یابد و تا کنون ایران، هند، سنگاپور و برونئی علاقه‌مند به برگزاری مشترک این برنامه هستند.

وی در پایان گفت با توجه به استقبال گسترده از برنامه امسال، بنیاد وارثان این همایش را در سال آینده به دو روز تمدید می‌کند که در تاریخ‌های 2 و 3 دسامبر 2023 برگزار می‌شود.

همایش قرآنی مالزی

همایش قرآنی مالزی

همایش قرآنی مالزی

همایش قرآنی مالزی

همایش قرآنی مالزی

همایش قرآنی مالزی

در ویدئوی زیر دقایقی از سخنرانی  ارائه شده در این همایش را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha