نرم‌افزار فرهنگ موضوعی آثار ملاصدرا عرضه می‌شود
کد خبر: 4104345
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

نرم‌افزار فرهنگ موضوعی آثار ملاصدرا عرضه می‌شود

نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تمام آثار ملاصدرا به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و عرضه می‌شود.

نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تمام آثار ملاصدرا عرضه می‌شودبه گزارش ایکنا؛ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی که پیشتر بخشی از آثار ملاصدرا را به صورت نرم‌افزار منتشر کرده بود، در حال تهیه نرم‌افزار تمام آثار ملاصدرا است و به زودی عرضه می‌شود.

این نرم‌افزار شامل چکیده‌نویسی متن، نمایه‌سازی، کلیدواژه و متن کامل ۵۷ عنوان کتاب در ۹۵ جلد است. با توجه به اینکه این مجموعه به صورت موضوعی منتشر خواهد شد، شامل ۱۰۹ هزار و ۸۸۷ موضوع و ۷۳ هزار و ۶۸۶ نمایه است.

در این اثر، مجموعه‌ای از آثار صدرالمتألهین شیرازی، شارحان و مترجمان آثار ملاصدرا به زبان عربی و فارسی، در موضوعات حکمت اسلامی همچون حکمت نظری، حکمت عملی، حکمت متعالیه، حکمت مشاء، حکمت اشراق، تفسیر فلسفی، منطق و اصطلاح‌نامه آمده است.

موضوعات اسلام، الهیات، معاد، تفسیر فلسفی و عرفانی، فلسفه اسلامی، حکمت متعالیه، حکمت مشاء، منطق، عرفان عملی، عرفان نظری، هستی‌شناسی و ... از جمله دسته‌بندی‌های موضوعی در این نرم‌افزار است.

این نرم‌افزار در ویندوز قابل استفاده بوده و قابلیت مشابه‌‎یابی متن انتخابی با امکان تعیین درصد تشابه، امکان ایجاد میز پژوهشی برای انجام و ثبت پژوهش‌های کاربر، متن قرآن کریم با قابلیت جست‌وجو در آیات به همراه ترجمه، ارتباط واژگان متن با چند دوره لغت‌نامه به همراه قابلیت جست‌وجو و دسته‌بندی مبتنی بر ریشه و کتاب‌شناسی و گزارش اجمالی درباره محتوای منابع و شرح‌حال نویسندگان کتاب‌ها از جمله ویژگی‌های آن است.

انتهای پیام
captcha