دستیابی به توسعه همه‌جانبه نیازمند تقویت فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 4105224
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

دستیابی به توسعه همه‌جانبه نیازمند تقویت فرهنگ قرآنی است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دستیابی به توسعه همه‌جانبه نیازمند تقویت فرهنگ قرآنی است، گفت: همراهی مدیران دستگاه‌ها با نگاه همدلی و همکاری باشد.

دستیابی به توسعه همه جانبه نیازمند تقویت فرهنگ قرآنی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، امروز، 16 آذرماه، در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی در شهرستان شاهرود گفت: کار در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن بسیار حساس است که در این راستا باید با اهالی فرهنگ، هنر و قرآن با تعامل، همکاری و حمایت‌های لازم فعالیت‌های فرهنگی و هنری را پیگیری کرد.

وی با تأکید بر شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن اگر فعالیت‌ها از سوی هنرمندان با برنامه‌ریزی مناسب و کارشناسی در تولید و خلق آثار هنری فاخر صورت گیرد و دستگاههای متولی مدیریت و حمایت‌های لازم را داشته باشند در این عرصه نیز تولید و اشتغال بهتری ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به اینکه نگاه ارزشی باید نگاهی بلند مدت همراه با برنامه‌ریزی دقیق و امید به آینده و بهره‌گیری مناسب از حضور هنرمندان و ابزار هنر برای تاثیرگذاری در جامعه باشد یادآور شد: دستیابی به توسعه همه جانبه نیازمند تقویت بخش فرهنگ قرآنی و زمینه‌های آن است که باید همه دستگاههای اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه نوجوانان در صورتی که با آوای قرآن آشنا شوند، جامعه سالم و پویایی خواهیم داشت، متذکر شد: سبک زندگی جامعه ایرانی باید قرآنی باشد.

به گفته وی ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی باید با اهتمام بیشتری در دستور کار متولیان امر و مسئولان قرار گیرد که بر این اساس افزایش تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی به ویژه هجمه به بنیان‌ خانواده ادامه دارد.

نورمحمدی با اشاره به اینکه در این زمینه ترویج فرهنگ قرآنی بین خانواده‌ها و ارائه الگوهای مناسب قرآنی می‌تواند راهکار مناسب و موثری برای مقابله با این تهدیدها باشد یادآور شد: استفاده از ابزار هنر می‌تواند در انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی تاثیر بیشتری بر روی جوانان داشته باشد.

محمدتقی یزدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این نشست با اشاره به شعار سال افزود: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است که باید در این زمینه هنرمندان را در فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت نمائیم تا با خلق آثار هنری ارزشی فرهنگ قرآنی پویا شود.

وی در پایان گفت: از این جهت هنر می‌تواند نقش روانکاوی اجتماعی را داشته باشد که با بیان دردهای پنهان در جامعه، التهابات تاریخی و انفجارهای اجتماعی را التیام بخشد و جامعه را به سوی تعامل سوق دهد.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha