شهادت 3 فلسطینی در حمله اشغالگران اسرائیلی به جنین/ واکنش گروه‌های مقاومت
کد خبر: 4105471
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

شهادت 3 فلسطینی در حمله اشغالگران اسرائیلی به جنین/ واکنش گروه‌های مقاومت

در حمله بامداد امروز، 17 آذرماه، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به جنین، 3 فلسطینی به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع پزشکی اعلام کردند که طارق الدمج، صدقی زکارنه و عطا شلبی 3 جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند. 

در پی حمله صهیونیست‌ها به جنین، درگیری‌های مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و مبارزان مقاومت به وقوع پیوست.

گروه‌های فلسطینی در پی شهادت این 3 جوان، اعلام عزای عمومی و اعتصاب سراسری کردند و تمامی مدارس شهر جنین هم امروز تعطیل شد.

هشدار شدیداللحن گروه‌های فلسطینی به اسرائیل

گروه‌های فلسطینی در پی شهادت سه جوان فلسطینی که در جریان هجوم سحرگاه امروز پنجشنبه اشغالگران صهیونیست به شهر «جنین» واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسیدند، پیام تسلیت صادر کردند و به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

«الشرقاوی»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره جنایت اشغالگران در جنین و شهادت سه جوان فلسطینی گفت: «ما برای شهدای گرانقدر خود که سحرگاه امروز در جنین از دنیا رفتند، عزاداری می کنیم و در این مصیبت بزرگ در کنار خانواده‌های صبور و مبارز آن‌ها ایستاده‌ایم».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای شهادت 3 فلسطینی اردوگاه جنین به دلیل اصابت گلوله اشغالگران صهیونیست در پی حمله اردوگاه این شهر در بامداد امروز را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین این جنبش اعلام کرد به خانواده‌های این شهدای قهرمان تسلیت عرض کرده و رزمندگان شجاع قسام در جنین به آنان درود می‌فرستد، کسانی که در برابر تجاوز اشغالگران ایستاده و با گلوله و بمب‌های دست‌ساز با آنها مقابله کردند.

حماس تأکید کرد این جنایت جدید صهیونیستی تروریسم سازمان یافته بوده و حاکی از تمایل مستمر آنان برای حضور در کرانه باختری و تلاش بی‌ثمر برای ترور اراده ملت آزاد فلسطین در رویارویی با تجاوز اشغالگران است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ترور قهرمانان ملت فلسطین توسط اشغالگران که به کابوس هر شب آنان تبدیل شده‌‌اند آتش را به روی صهیونیست‌ها گشوده و روغن ریختن بر روی آتش است، آنان باید بدانند این جنایت بی‌پاسخ نمانده و آتشی که خشم آن رو به افزایش است به آن واکنش نشان خواهد داد و انتفاضه ملت ما به طور حتم پیروز خواهد شد.

همچنین اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس تاکید کرد این اقدام بیانگر تفکر جنایتکارانه صهیونیست‌ها بوده که تنها قتل و تروریسم را مد نظر دارند.

وی ضمن تأکید بر این مسأله که چنین جنایتی بی‌پاسخ نمانده و خون شهدا به هدر نخواهد رفت، مقاومت را به واکنش به این جنایت از طریق افزایش سطح تنش و درگیری با اشغالگران صهیونیست دعوت کرد.
شهادت 3 فلسطینی در حمله اشغالگران اسرائیلی به جنین/ واکنش گروه‌های فلسطینی
کمیته‌های مقاومت مردمی نیز تأکید کرد که خون این سه شهید به هدر نخواهد بود و چراغ راه ما به سوی بیت‌المقدس و تمام فلسطین خواهد بود.

جنبش الاحرار(آزادگان) فلسطین نیز ضمن تسلیت شهادت این سه جوان فلسطینی تأکید کرد که اشغالگران در خاموش کردن شعله انقلاب مردم ما، از بین بردن مقاومت و ضربه‌زدن به پایگاه مردمی آنها موفق نخواهد بود.

جنبش مجاهدین نیز اعلام کرد که خون شهدا سوختی است که مقاومت در برابر اشغالگر غاصب را تشدید می‌کند.

شهادت یک جوان فلسطینی در غرب رام الله
 
یک جوان فلسطینی توسط نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی در نزدیکی شهر «عابود» واقع در غرب رام‌ الله به شهادت رسید، در این حادثه دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع عربی اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست به بهانه تلاش جوان فلسطینی برای پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف در نزدیکی شهر عبود در غرب رام الله به سمت او شلیک کردند.

در پی این تیراندازی این جوان فلسطینی به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تشییع باشکوه پیکر شهدای فلسطینی

مراسم تشییع پیکر چهار شهید فلسطینی که در حملات اخیر نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بودند، عصر امروز در جنین و رام الله برگزار شد.

پایگاه خبری «شهاب نیوز» گزارش داد: مردم فلسطین امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای فلسطینی در کرانه باختری حضوری گسترده داشتند. امروز در جنین مراسم تشییع پیکر سه مبارز فلسطینی که بامداد امروز به شهادت رسیدند برگزار شد. در رام الله نیز پیکر شهید «مجاهد النجار» که شامگاه گذشته به شهادت رسیده بود، تشییع شد.
شهادت 3 فلسطینی در حمله اشغالگران اسرائیلی به جنین/ واکنش گروه‌های مقاومت
گفتنی است در حمله بامداد امروز پنج شنبه نظامیان اشغالگر صهیونیست به جنین، ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند. منابع پزشکی اعلام کردند که طارق الدمج، صدقی زکارنه و عطا شلبی ۳ جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

با شهادت این سه فلسطینی، شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به ۲۱۶ شهید رسید که ۱۶۴ نفر از آنها در کرانه باختری و ۵۲ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha