«دانشمندان مسلمان» به کتابفروشی‌ها می‌آیند
کد خبر: 4110293
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

«دانشمندان مسلمان» به کتابفروشی‌ها می‌آیند

انتشارات کتاب جمکران مجموعه «دانشمندان مسلمان» را در چهار جلد با عناوین «ابن سینا»، «ملاصدرا»، «خواجه نصیرالدین طوسی» و «شیخ بهایی» چاپ و روانه بازار کتاب کرد.

انتشار مجموعه چهارجلدی دانشمندان مسلمان

به گزارش ایکنا، همیشه در طول تاریخ کسانی بوده و هستند که در پیشرفت علم و حرکت رو به جلوی انسان‌ها تأثیر بسزایی داشته‌اند اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید این افراد موفق و مشهور چگونه به این جایگاه رسیده‌اند؟ چه سختی‌های کشیده‌اند؟ زندگی‌ آنان چگونه بوده؟ دوران کودکی خود را چگونه گذرانده‌اند؟

این سوال‌ها در ذهن کودک و نوجوان‌هایی که علاقه‌مند به مباحث علمی هستند و دوست دارند خودشان یک روزی دانشمند شوند، نقش می‌بندد.

کودکان و نوجوانان نسبت به روال زندگی برخی از اشخاص مشهور و تأثیرگذار کنجکاو هستند و می‌خواهند بدانند روند زندگی روزانه آن‌ها چگونه بوده است تا بتوانند برای تقویت خلاقیت خود و بهبود روند زندگی‌شان از آن‌ها الهام بگیرند. انتشارات کتاب جمکران در همین راستا مجموعه چهار جلدی «دانشمندان مسلمان» را منتشر کرده است.

در این مجموعه با زندگی چهار نفر از این آدم‌های مشهور آشنا می‌شویم. دانشمندان مسلمانی که تأثیر زیادی در پیشرفت علم در جهان داشته‌اند و امروزه کتاب‌هایشان در سراسر دنیا به عنوان کتاب مرجع استفاده می‌شود.

مجموعه چهار جلدی «دانشمندان مسلمان» که برای گروه سنی دبستان نوشته شده، به زندگی ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ بهایی و ملاصدرا پرداخته است.

ابوعلی سینا پزشک، دانشمند، فیلسوف، منجم، نویسنده، ریاضیدان، شیمیدان و... بزرگ قرن چهارم هجری و مشهور به ابن سینا، پورسینا و شیخ الرئیس است. ابوعلی سینا در همه علوم، به‌ویژه پزشکی مهارت قابل توجهی داشت، به همین علت او را پدر علم پزشکی نامیدند؛ از جمله آثار مهم او می‌‎توان به کتاب «قانون در طب»، کتاب «شفا» و «دانشنامه علائی» اشاره کرد. دوران تحقیق و فعالیت این دانشمند بزرگ به نام دوران طلایی اسلام شناخته می‌شود.

انتشار مجموعه چهارجلدی دانشمندان مسلمان

خواجه نصیرالدین طوسی، فیلسوف، متکلم و ریاضیدان بزرگ ایرانی در قرن هفتم هجری است که کتب و رساله‌های علمی متعددی در موضوعات گوناگون به رشته تحریر درآورد. خواجه نصیر طوسی را در علم، همتای بوعلی سینا دانسته‌اند، چنانچه ابن سینا در طب سرآمد بود، خواجه نصیر نیز در ریاضیات سرآمد بوده است.

شیخ بهایی، حکیم، علامه فقیه، عارف، منجم، ستاره‌شناس، ریاضیدان، شاعر، ادیب، مورخ و دانشمند نامدار سده ۱۰ و ۱۱ هجری است که، در حدود ۹۰ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک بر جای مانده‌ است.

انتشار مجموعه چهارجلدی دانشمندان مسلمان

ملاصدرا حکیم ایرانی عصر صفویه، عنوان بزرگترین فیلسوف ایران در دوران جدید را به خود اختصاص داده است. این حکیم فرزانه که با عنوان صدرالمتألهین شناخته می‌شود، صاحب نظریات بسیاری بود.

در مجموعه «دانشمندان مسلمان» بخش کودکی و نوجوانی این دانشمندان مسلمان با قلمی جذاب و روان روایت می‌شود و خواندن این مجموعه به کودکان کمک می‌کند تا به شناخت بهتری از دانشمندان و اندیشمندان ایرانی دست‌یابند.

این مجموعه برای کودکانی که به آشنا شدن با زندگی افراد مشهور، به خصوص دانشمندان علاقه دارند، جذاب خواهد بود.

مجموعه «دانشمندان مسلمان» به قلم «مرضیه بابازاده خامنه» و با تصویرگری «کوثر رضایی» در 4 جلد به تازگی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

انتهای پیام