سبک زندگی حضرت فاطمه(س) الگوی ولایتمداری است
کد خبر: 4114290
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

سبک زندگی حضرت فاطمه(س) الگوی ولایتمداری است

امام جمعه موقت کالپوش گفت: اندیشه و رفتار حضرت فاطمه زهرا(س) در موضوع ولایت سرلوحه تمامی تلاش‌ها و کوشش‌های بزرگان و نام‌آوران عرصه دین و دینداری است.

اندیشه ولایی حضرت فاطمه سرلوحۀ کوشش‌ نام‌آوران دینی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمد قلیان، امام جمعه موقت کالپوش، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کالپوش، با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی برای بانوان جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: آن حضرت نسبت به دفاع از ولایت در اندیشه چه در گفتار و رفتار در بالاترین مرتبه و والاترین نقطۀ عملکرد قرار دارند که بهترین الگوهای اسوه ولایتمداری محسوب می‌شوند که در این راستا اندیشه و، گفتار و رفتار ایشان در موضوع «ولایت» سرلوحۀ تمامی تلاش‌ها و نام‌آوران عرصۀ دین و دینداری است.

امام جمعه موقت کالپوش، تکریم امام در تمامی صحنه‌های سخت و دشوار زندگی، را از مهمترین ویژگیهای حضرت برشمرد و افزود: حضرت زهرا (س) با خطبۀ روشنگر خود در مسجد شریف نبوی(ص) با بیان فلسفۀ وحدت‌بخش امامت نقش خود را به اکمال رساندند.

به گفته وی حضرت زهرا(س) با تربیت دو امام معصوم و دو بانوی مجاهد و یاران آن دو بزرگوار، با معرفی امامان در لوح جابر، با نقل حدیث غدیر، با تدوین مصحفی حاوی حوادث مربوط به جریان امامت در آیندۀ تاریخ، با افشای مدعیّان فاقد صلاحیت و با تلاش برای بازگرداندن فدک، وظیفۀ دفاع از رهبر الهی را به خوبی انجام دادند.

امام جمعه موقت کالپوش با اشاره به اینکه انسان‌ها نسبت به جریان «رهبری حق و عدل» سه گونه وظیفه دارند که شامل همراهی و هماهنگی با امامت در اعتقاد، اقتدا به امام در عبادت و پشت سر او قرار گرفتن و پیشگامی و پیش مرگی در دفاع از امام و و رهبری می‌شود، اظهار کرد: حضرت در کل زندگی از مواضع امام عصر خود جانانه حمایت می‌کند و از این حمایت جز رنج و محرومیّت و فشار اجتماعی سهمی نمی‌برد.

انتهای پیام
captcha