ارتقای سواد رسانه‌ای برای آحاد جامعه ضروری است
کد خبر: 4116783
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

ارتقای سواد رسانه‌ای برای آحاد جامعه ضروری است

مدیرکل ارشاد سمنان توجه به آموزش در فعالیت‌های رسانه را ضروری دانست و گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای برای آحاد جامعه لازم و ضروری است.

فرشید فلاحبه گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شب گذشته، 3 بهمن در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان گفت: سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات یکی از موضوعاتی است که دشمنان انقلاب در ماه‌های اخیر بر آن تأکید دارند.

وی افشای توطئه‌های دشمنان انقلاب را از موارد مهم برشمرد و افزود: دشمنان اسلام و انقلاب برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به توطئه‌هایی زده‌اند که رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای باید این توطئه‌ها را بشناسند و بر افشای آن تأکید کنند.

مدیرکل ارشاد سمنان بر ضرورت انگیزه و تزریق روحیه نشاط و امید به جامعه توسط رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: رهبر انقلاب بر امیدآفرینی در جامعه تأکید دارند که باید به این مسئله نیز در جهاد تبیین توجه شود.

به گفته فلاح روایت اول در اطلاع‌رسانی بسیار مهم و ضروری است که در ارائه اخبار و رویدادها توجه به عادلانه بودن مطالب به خصوص در روایت اول باید توجه ویژه شود.

مدیرکل ارشاد سمنان توجه به آموزش در فعالیت‌های رسانه را ضروری دانست و افزود: برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای باید در مباحث فنی و تکنیکی به توسعه آموزش فعالان رسانه‌ای توجه شود و در کنار آن ارتقای سواد رسانه‌ای برای آحاد جامعه نیز لازم و ضروری است.

مسئولان پاسخگوی اصحاب رسانه باشند

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: مدیران فعال در بدنه دولت نیز باید پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران و صاحبان رسانه باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه مهمترین و محوری‌ترین مؤلفه در جنگ نرم و ترکیبی است، اظهار کرد: انتظار است رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی از تلاش‌ها و دستاوردهای نظام به منظور ارتقای رضایتمندی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گفته ریواده رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی در تحقق جهاد تبیین بیش از پیش نقش‌آفرین باشند که در این راستا دستاوردها و آرمان‌های انقلاب باید برای نسل جدید تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بدخواهان نظام در دوره‌های مختلف در پی توطئه و ضربه به کشور بودند یادآور شد: اقشار مختلف جامعه ایران اقدام تحریم سپاه پاسداران را محکوم می‌کنند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه سپاه و بسیج برآمده از مردم هستند و تحریم سپاه در واقع تحریم و اهانت به مردم است متذکر شد: بیان تلاش‌های سپاه و بسیج مصداق جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha