درخشش دانشجوی سمنانی بین برترین پژوهشگران پر استناد دنیا
کد خبر: 4117721
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

درخشش دانشجوی سمنانی بین برترین پژوهشگران پر استناد دنیا

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه سمنان در فهرست پژوهشگران پر استناد یک دهم درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

دانشگاه سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، محمدحسین احسانی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه، امروز، 8 بهمن، از درخشش درخشش دانشجوی دانشگاه سمنان در بین برترین پژوهشگران پر استناد یک دهم درصد دنیا در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

وی ادامه داد: احمد حسینی بنده قرائی از دانشجویان موفق دوره دکتری شیمی با گرایش تجزیه برای دومین سال پیاپی موفق شده تا در زمره پژوهشگران پر استناد یک دهم درصد برتر دنیا قرار گیرد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، ۱۴ پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پر استناد یک دهم درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

احسانی با بیان اینکه شرکت کلاریویت آنالیتیکس هر ساله به معرفی برترین پژوهشگران پر استناد دنیا (HCR) می‌‌پردازد اظهار کرد: این پژوهشگران به نسبت جمعیت کل پژوهشگران حوزه علوم و علوم اجتماعی دنیا، یک در هزار یا به عبارتی یک دهم درصد (0.1%) برتر هستند.

به گفته وی علاوه بر این تمام فعالیت‌های علمی بین‌المللی 10 ساله اخیر پژوهشگر از جمله تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد مقالات پراستناد، تعداد استناد به مقالات پر استناد مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مسائلی نظیر رعایت اصول اخلاقی در پژوهش، رعایت میزان خوداستنادی در حد قابل قبول و نیز مقالات باز پس‌گیری‌شده نیز در این ارزیابی مؤثرند.

یادآور می‌شود احمد حسینی بنده قرائی دانشجوی دکتری شیمی تجزیه این دانشگاه تحت راهنمایی مریم رجبی، استاد دانشکده شیمی دانشگاه مشغول فعالیت‌های پژوهشی است.

انتهای پیام
captcha