اجرای طرح «سفیران اجتماعی حوزه پیشگیری اعتیاد» در سمنان
کد خبر: 4118296
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

اجرای طرح «سفیران اجتماعی حوزه پیشگیری اعتیاد» در سمنان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه افراد شاخص، نخبگان و گروههای مرجع اجتماعی و تشکلهای مردم نهاد در سطح شهرستانهای مختلف گفت: طرح «سفیران اجتماعی حوزه پیشگیری اعتیاد» ویژه پیشبرد اهداف کمیته یاریگران روستا و توسعه مشارکتهای مردمی شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر از طریق ایجاد یک جریان اجتماعی معرفی شوند.

اجرای طرح «سفیران اجتماعی حوزه پیشگیری اعتیاد» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان، امروز، 10 بهمن در جلسه کمیته مشترک طرح یاریگران روستا و توسعه مشارکتهای مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در محل سالن جلسات کوثر استانداری اظهار کرد: ضروری است تا تشویق و تقویت همدلی در بحث اقدامات مرتبط با توسعه مشارکتهای مردمی شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر همواره مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه معضل اعتیاد در سطح استان زیرساخت های موجود و توسعه مشارکت‌های مردم را بیش از پیش تقویت کنیم افزود: شناسایی اولویتها، ساختارها و تقویت زیرساخت‌ها می تواند در تدوین طرحهای مرتبط با بحث مبارزه با مواد مخدر در کمیته یاری‌گران روستا ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاثیر شایانی داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار سمنان متذکر شد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در یک فضای تعاملی با فرمانداران شهرستان ها در قالب کمیته یاریگران روستا و مبارزه با مواد مخدر، طرحهای مختص روستاها را در بهمن ماه سال جاری تدوین کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ادامه داد: لازم است تا افراد شاخص، نخبگان و گروه‌های مرجع اجتماعی و تشکلهای مردم نهاد در سطح شهرستانهای مختلف شناسایی و به عنوان «سفیران اجتماعی حوزه پیشگیری اعتیاد» ویژه پیشبرد اهداف کمیته یاریگران روستا و توسعه مشارکتهای مردمی شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر از طریق ایجاد یک جریان اجتماعی معرفی شوند.

ریواده با بیان اینکه اقدامات مطلوب اجتماعی فرهنگی انجام گرفته و در حال انجام است یادآور شد: توسط مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شهرداران در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، فرهنگ و ارشاد، جوانان و سایر موارد با علم و آگاهی کامل برای خبرنگاران و اصحاب رسانه تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

ریواده افزود: تفاهم‌نامه‌های ملی دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید شناسایی و برشهای شهرستانی و استانی آن به صورت عملیاتی در سطح استان اجرایی شود و همچنین تفاهم‌نامه‌های چندجانبه استانی جدید نیز در این حوزه منعقد شود و به صورت ویژه در تمامی موارد مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت خیرین استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا تعیین تکلیف و رفع موضوع مرکز ماده ۱۶ مردان و زنان و ساماندهی متکدیان استان که مجوز ملی آن اخذ شده در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته مرکز جامع صیانتهای اجتماعی استان در راستای توجه به کاهش آسیبهای اجتماعی در دهه فجر انقلاب اسلامی سالجاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بحث معرفی سفیران اجتماعی حوزه پیشگیری اعتیاد به وزن و نفوذ اجتماعی افراد توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha