استقبال استاندار سمنان از ایجاد مراکز تخصصی درمانی جهاددانشگاهی
کد خبر: 4118814
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

استقبال استاندار سمنان از ایجاد مراکز تخصصی درمانی جهاددانشگاهی

استاندار سمنان از ایجاد مراکز درمان سرطان، گیاهان دارویی و درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» جهاددانشگاهی در استان سمنان استقبال کرد.

استقبال استاندار سمنان از ایجاد مراکز تخصصی درمانی جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، عصر روز گذشته، ۱۱بهمن در دیدار تعدادی از مدیران جهاددانشگاهی کشور و مسئولین این نهاد در استان از آمادگی استان برای حمایت از پروژه‌های پیشرو جهاددانشگاهی در این استان خبر داد و گفت: استانداری سمنان در هر سه حوزه مطرح شده درمان سرطان، داروهای گیاهی و درمان زخم دیابت آمادگی دارد که به جهاددانشگاهی استان کمک کند.

وی ادامه داد: عملکرد درخشان جهاددانشگاهی در اجرای طرحها و پروژه‌های بزرگ موجب افتخار نظام است که در این راستا ایجاد مرکز درمان سرطان به خصوص سرطان پستان امری ضروری است زیرا این بیماری امروز یکی از آسیبهای جدی است که خانواده‌های زیادی در سطح کشور و از جمله در استان با آن گریبانگیر هستند.

هاشمی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و آموزش می‌تواند تا حد زیادی از بروز این بیماریها پیشگیری کند متذکر شد: متاسفانه تاکنون غربالگری آنچنانی در خصوص این بیماری در استان انجام نشده چرا که اکثر بیماران استان به دلیل نزدیکی به تهران و یا دیگر استانها برای درمان به خارج استان سفر می‌کنند.

استاندار سمنان با استقبال از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» جهاددانشگاهی در سمنان اظهار کرد: استانداری سمنان آمادگی دارد برای ایجاد این درمانگاه، از جهاددانشگاهی استان حمایت و پشتیبانی کند.

این مقام عالی استان با اشاره به تنوع بالای گیاهان دارویی در استان سمنان گفت: این استان از ظرفیتهای بسیار بالایی در حوزه گیاهان دارویی برخوردار است که بر این اساس اگر از همه ظرفیتهای موجود در این گیاهان دارویی استفاده شود، چه بسا نیاز کشور به بخشی از مواد دارویی که وارد می‌شود نیز کمتر شود.

به گفته وی؛ برای اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ به راه‌اندازی پروژه‌های جهاددانشگاهی استان از استانداری سمنان آمادگی وجود دارد که این استان به عنوان استان پایلوت در گیاهان دارویی همکاری‌های زیادی با این نهاد انقلابی داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه زمینه برای پروژه‌های مشترک با جهاددانشگاهی در استان وجود دارد گفت: استان سمنان با دو چالش کم‌آبی و نرخ پایین باروری مواجه است که از طرحها و پروژه‌هایی که به تقویت این حوزه بیانجامد استقبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha