اقدامات لازم برای عدم تکرار حادثه تلف شدن یوز پلنگ انجام شود
کد خبر: 4130071
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

اقدامات لازم برای عدم تکرار حادثه تلف شدن یوز پلنگ انجام شود

استاندار سمنان با ابراز تأسف از تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در محور میامی-سبزوار خواستار پیگیری این موضوع شد و گفت: اقدامات لازم برای عدم تکرار این حوادث به فوریت انجام شود.

ارسالی// اقدامات لازم برای عدم تکرار حادثه تلف شدن یوز پلنگ انجام شود

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 6 فروردین، در جمع خبرنگاران از صدور دستوری مبنی بر بررسی چگونگی تلف شدن یک قلاده یوز پلنگ در محور میامی- عباس آباد، خبر داد و گفت: این رویداد متأسفانه یوزپلنگ را یک گام دیگر به سوی انقراض نزدیک‌تر کرد که باید اقدامات پیشگیرانه به سرعت اجرایی شود.

وی ادامه داد: این تصادف در ساعات اولیه بامداد یکشنبه اتفاق افتاد که موجب ناراحتی و نگرانی فعالان محیط زیست شده است که در این راستا به محض اطلاع از موضوع دستورات لازم به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان داده شد تا دلیل موقع حادثه را اعلام کنند.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای عدم تکرار این حادثه باید بررسی و اجرایی شود، متذکر شد: عدم تکرار این قبیل حوادث و افزایش حفاظت از یوزپلنگ یکی از خواسته‌های به جد دوستداران محیط زیست است.

یادآور می‌شود یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در محور ترانزیتی میامی- سبزوار حدفاصل سه راهی زیدر تا میاندشت دچار برخورد با خودروهای عبوری شد که به دلیل جراحات وارده تلف شد.

انتهای پیام
captcha