ورورد سامانه بارشی به سمنان
کد خبر: 4130093
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

ورورد سامانه بارشی به سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از ورود سامانه کم فشار بارشی به استان ، همزمان با بامداد دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه سبب صدور هشدار زرد از سوی هواشناسی شده و بارندگی را به دنبال خواهد داشت.

ارسالی// ورورد سامانه بارشی به سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، ایرج مصطفوی، مدیرکل این اداره، ، امروز 7 فروردین، از ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان همزمان با بامداد دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه سبب بارش باران، رگبار و رعد و برق خواهد شد در نتیجه هواشناسی هشدار زرد رنگ را در سراسر استان سمنان اعلام کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه احتمال تگرگ در مناطق کوهستانی و مرتفع استان سمنان وجود دارد، افزود: وزش باد شدید و گرد و خاک از دیگر آثار این سامانه کم فشار بارشی است.

مصطفوی؛ آب گرفتگی در برخی معابر را از دیگر تأثیرات این سامانه کم فشار بارشی دانست و گفت: لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد محورها و گردنه‌های برف‌گیر به خصوص در شمالی استان سمنان از دیگر تأثیرات سامانه کم فشار خواهد بود که از امروز دوشنبه تشدید نیز می‌شود.

وی به مردم استان سمنان توصیه کردکه از پارک کردن خودروهایشان زیر تابلوها و درختان کهنسال که احتمال سقوط دارند، پرهیز کرده و به ارتفاعات برای تفریح سفر نکنند. این سامانه همچنین تا شامگاه سه‌شنبه در استان ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه از سمت شرق از استان خارج می‌شود.

به گفته مصطفوی؛ استقرار سامانه کم فشار بارشی در روزهای دوم و سوم فروردین ماه سال جاری سرمای سختی را وارد استان سمنان کرد تا جایی که بسیاری از باغ‌های کشاورزی به خصوص در شمال و شرق استان دچار سرمازدگی شدند.

وی یکی از تأثیرات سامانه کم فشار بارشی را که از دیشب وارد استان سمنان شده کاه‌ش سه الی شش درجه‌ای دمای هوا به خصوص در ارتفاعات و مناطق شمالی استان برشمرد و افزود: اما به نظر نمی‌رسد این کاهش دمای هوا بتواند مابقی محصولات باقی مانده باغی در استان را نابود کند.

انتهای پیام
captcha