تحقق شعار سال نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است
کد خبر: 4130416
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

تحقق شعار سال نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است، گفت: آموزش‌های هنرستانی از طریق افزایش دانش و مهارت هنرجویان، باعث ارتقای سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه می‌شود.

ارسالی// تحقق شعار سال نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است

به گزارش ایکنا از سمنان، عادل خالقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، عصر روز گذشته، 8 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأکید و تمرکز راهبردی مقام معظم رهبری در شعار سال در سنوات گذشته بر موضوع تولید، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است گفت: تولید، سنگ بنای اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با تمامی ظرفیت و پتانسیل برای تحقق این مهم تلاش خواهد کرد.

خالقی با تأکید به نقش آموزش‌های ترکیبی و مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، اظهار کرد: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان‌ها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش سمنان آموزش‌های هنرستانی می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، باعث ارتقای سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه شود و تحقق شعار سال نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه‌ریزی و اقدام خواهد نمود متذکر شد: با هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده به سمت هنرستان‌ها و مراکز مهارتی و ارایه آموزشهای با کیفیت اقدام تا دانش‌آموزان با فراگیری ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به تولید کمک کنند.

مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان از فعالیت حدود ۱۰۰هنرستان با تعداد ۱۱۲۰۸ دانش‌آموز در استان خبر داد و افزود: استان سمنان با سهم ۴۶ درصدی هدایت دانش آموزان به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش جز استان برتر کشور است و در سال ۱۴۰۲ این سهم را به ۴۹ درصد ارتقا خواهد داد.

خالقی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش، سازمان صمت و اداره کل شهرکهای صنعتی استان در آینده نزدیک خبر داد  و افزود: این تفاهم‌نامه براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در راستای توسعه رشته‌های مهارتی و کمک به تامین نیروی کار ماهر براساس آمایش سرزمینی در زمینه صنعت، خدمات و بخش کشاورزی است.

انتهای پیام
captcha