کنگره نکوداشت امام جمعه سابق سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4131639
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

کنگره نکوداشت امام جمعه سابق سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری کنگره نکوداشت حجت‌الاسلام عباسعلی اختری، امام جمعه سابق سمنان با مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی استان در سال جاری خبر داد.

ارسالی// برگزاری کنگره نکوداشت امام جمعه سابق سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 16 فروردین در نشست برنامه‌ریزی برگزاری کنگره نکوداشت حجت‌الاسلام عباسعلی اختری، امام جمعه سابق سمنان با اشاره به شخصیت علمی و اجرایی و فرهنگی وی گفت: برگزاری این کنگره در قالب فعالیتهای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و با هدف تبیین شخصیت و خدمات چهره‌های دینی و فرهنگی برای نسل جوان است.

وی ادامه داد: محورهای مورد نیاز در برگزاری این نکوداشت شامل نامگذاری خیابان به نام وی، تألیف و چاپ کتاب و رمان از زندگینامه و ابعاد شخصیتی وی، چاپ و رونمایی از تألیفات، تولید کلیپ و فیلم مستند و نیز انجام مصاحبه با شاگردان، دوستان و نزدیکان است.

همچنین در این نشست در خصوص چگونگی برگزاری کنگره در پاییز 1402 نظرات و پیشنهاداتی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تشکیل کمیته‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تالیف و انتشار از دیگر مصوبات بود.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام اختری از جمله روحانیون مبارزی است که با آغاز نهضت‌ امام خمینی به حمایت از آن پرداخت. وی در جریان تبعید امام خمینی به همراه جمعی از فضلا و محصلین حوزه علمیه قم، در نامه‌ای خطاب به امام، همراهی خود را با ایشان اعلام کرد. در سال‌های بعد به علت ادامه مبارزات سیاسی، توسط ساواک بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت. بعد از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ابتدا به‌ سمت‌ ریاست‌ کمیته‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شهرستان‌ شیروان‌ منصوب‌ شد. سپس‌ در سال‌ 1359 عهده‌دار مدرسه‌ عالی‌ کانون‌ اسلامی‌ اراک شد.

امامت‌ جمعه‌ سمنان‌، عضویت در مجلس شورای اسلامی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری از دیگر فعالیت‌های وی بود. وی هم‌زمان‌ با فعالیت‌های‌ سیاسی‌ به‌ تدریس‌ در دانشگاه‌های‌ شهید بهشتی تهران‌ و نیز دانشگاه‌ تهران‌ و دیگر فعالیت‌های‌ علمی‌ آموزشی‌ نیز پرداخت‌.

از آثار مرحوم اختری می‌توان به آشنایی با قرآن، امام و احیای ارزشهای انقلاب اسلامی، تولی و تبری، درخشش علی در قرآن، نقش انتظار در سیر تاریخ، نظری به آیین جهاد در قرآن، جوان بر سر دوراهی، مدیریت فرهنگ کار و سیمای کارگزاران از دیدگاه اسلام اشاره کرد.

وی در حالی که سمت نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت نهم آبان 1401 به علت بیماری دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha