آمادگی قلبی مهم‌ترین شرط اثرگذاری آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 4132876
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

آمادگی قلبی مهم‌ترین شرط اثرگذاری آموزه‌های قرآنی است

امام جمعه سمنان با اشاره به نقش هدایتگری قرآن کریم برای تمام بشریت گفت: درک مفاهیم نورانی و متعالی قرآن نیازمند آمادگی قلبی و باطنی است.

حجت الاسلام مطیعی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌قیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 20 فروردین در آیین اختتامیه مسابقات معارفی آموزش و پرورش شهرستان سمنان در خصوص بهره‌برداری حداکثری از معارف قرآن گفت: آمادگی قلبی مهمترین شرط اثرگذاری قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه هرکس پاکیزه‌تر باشد بهره بیشتری از قرآن کریم خواهد برد، متذکر شد: خداوند متعال در سوره مبارکه واقعه می‌فرماید «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ. فِي كِتَابٍ مَكْنُونٍ. لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ؛ این قرآن‌کریم است، اصل آن در لوح محفوظ الهی است و جز پاکیزگان آن‌ را لمس نمی‌کنند».

حجت‌الاسلام مطیعی افزود: علاوه بر پاکیزگی جسمی برای دریافت معارف قرآن کریم به طهارت قلبی و باطنی نیز نیاز داریم و باید قلب خود را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

امام جمعه سمنان متذکر شد: انس با قرآن‌ اگر با ترک معاصی و دوری از بداخلاقی‌ها همراه شود به تأثیرگذاری بر قلوب و ایجاد بصیرت قلبی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار بالاترین افراد در بهره‌برداری از آیات نورانی قرآن کریم هستند، گفت: امیدوارم خداوند متعال در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، توفیق انس حقیقی با قرآن کریم را به همه ما عنایت فرماید.

امام جمعه سمنان در خصوص نقش هدایتگری قرآن کریم برای تمام بشریت یادآور شد: درک مفاهیم نورانی و متعالی قرآن کریم، نیازمند آمادگی قلبی و باطنی است.

یادآور می‌شود در این آیین از برگزیدگان مسابقات معارفی آموزش و پرورش شهرستان سمنان تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha