یک هزار سمنانی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند
کد خبر: 4133247
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

یک هزار سمنانی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طی سال گذشته و در سراسر استان بیش از یک هزار بی‌سواد و کم سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

سواد آموزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، زینب داوودی، معاون سوادآموزی این اداره، امروز، 22 فروردین با بیان اینکه در سال قبل هزار نفر آموزش سوادآموزی در استان دیدند، گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی از برنامه‌های مهم و راهبردی استان سمنان است.

وی ادامه داد: شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان با تلاش و جدیت بیشتری در سالجاری هم دنبال می‌شود که در این راستا جایگاه مدیران در حوزه سوادآموزی به عنوان دبیران شورای پشتیبانی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی و پیشبرد اهداف این حوزه قابل تقدیر است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان نقش مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف سوادآموزی را مهم دانست و افزود: با وجود کاهش بی‌سوادان و کم‌سوادان در استان، از مرحله کمی به مرحله کیفیت بخشی آموزشی و بهبود کیفی فعالیت‌ها قرار گرفته‌ایم و هدف ما افزایش سواد در تمامی زمینه‌های اجتماعی، ارتباطی و مهارتی است.

به گفته داوودی یکی از اهداف مهم سازمان در سال جدید، تقویت نظارت‌های کاربردی برای بهبود کیفیت آموزش است و در این راستا نیازمند حمایت‌های مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، کارشناسان و ناظران آموزشی هستیم که در این راستا سمنان یکی از سه استان برتر کشور در میزان باسوادی است.

انتهای پیام
captcha