راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4133487
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از صدور مجوز تأسیس مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در این نهاد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

ارسالی// راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس این نهاد، عصر روز گذشته، 22 فروردین، از راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی در سمنان خبر داد و گفت: این مرکز در راستای ایجاد مرکز جامع مشاوره و خدمات کارآفرینی و اشتغال جوانان استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهار نوع خدمت شامل خدمات مشـاوره کـارآفرینی، خدمات شتابدهندگی، خدمات فضای کاری مشترک و خدمات کافـه کـارآفرینی، توسـط این مرکـز مشـاوره و خدمات کارآفرینی در استان سمنان ارائه می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان؛ ارائه مشاوره‌های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، صاحبان کسـب و کـار، کارآفرینان، تعاونگران و متقاضیان ایجاد بنگاه های اقتصادی و ایجاد بستر لازم برای هدایت کسب و کارهای نوپـا (اسـتارت آپ هـا ) در راه انـدازی کسـب و کارهـای نوآورانه و کمک به بهبود فضای کسب و کار را از مهمترین اهداف راه‌اندازی این مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در جهاددانشگاهی استان برشمرد.

منصفی‌راد با اشاره به اینکه تقویت اکوسیستم‌های منطقه‌ای و توسعه فعالیتهای کارآفرینانـه، جمعـی و مشـارکتی بـا توجـه بـه مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی کشور و استان از دیگر اهداف این مرکز است اظهار کرد: ایجاد ارتباط معنادار و پایدار بین فعالیتهای کارآفرینانه، فضای کسب و کار و تولید و افزایش ضریب موفقیت کسب و کارهای نوپا، کارآفرینان و تعاونگران از جمله اهداف دیگری است که این مرکز مشاوره برای دستیابی به آن تلاش می کند.

به گفته وی؛ هدایت صاحبان سرمایه به فعالیتهای کارآفرینانه و شکل گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور بـرای گـروه‌های مختلف اجتماعی موثر در دولت و بخش خصوصی، بخش تعاون و جامعه نیز از جمله وظایف دیگر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha