رمان‌هایی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت نگاشته می‌شود
کد خبر: 4135036
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
به مناسبت دومین گنگره شهدای استان سمنان

رمان‌هایی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت نگاشته می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از نگارش و ارائه قریب 10 رمان با موضوع ایثار و شهادت به مناسبت برگزاری دومین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان خبر داد.

فرشید فلاحبه گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 29 فروردین در نشست با جمعی از نویسندگان ادبیات داستانی استان بر اثرگذاری رمان در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: نویسندگان ادبیات داستانی می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی و تاثیر گذار باشند.

وی ارائه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را بسیار مهم دانست و افزود: در قالب رمان و ادبیات داستانی می‌توان بسیاری از مفاهیم ایثار و شهادت را به دلیل جاذبه‌ای که دارد به نسل جوان منتقل کرد.

فلاح به حضور و نقش مؤثر بسیجیان و رزمندگان استان سمنان در عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: فرازهایی از این عملیات را در قالب رمان می‌توان به تصویر کشید و برای نسلهای آینده تبیین کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار مشارکت و حضور فعال نویسندگان ادبیات داستانی این استان در تولید رمانهایی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برای ارائه در دومین گنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان شد.

یادآور می‌شود دومین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان قرار است در اردیبهشت و خرداد 1402 برگزار شود.

انتهای پیام
captcha