محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4135351
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در سمنان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان از برگزاری محفل دانش‌آموزی انس با قرآن، ویژه ماه رمضان همزمان با سراسر کشور در سمنان خبر داد.

علی اکبر عرب خراسانی

به گزارش ایکنا از سمنان، علی‌اکبر عرب‌خراسانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان، امروز، 30 فروردین در جمع خبرنگاران از برگزاری بزرگترین محفل دانش‌آموزی انس با قرآن، ویژه ماه رمضان همزمان با سراسر کشور در سمنان خبر داد و گفت: شش هزار دانش‌آموز مکلف پسر در استان در این مراسم نورانی به صورت همزمان حضور داشتند.

وی افزود: برنامه محوری این رویداد عظیم با حضور دانش‌آموزان پسر روزه‌دار در مهدیه اعظم سمنان برگزار شدکه در این راستا دانش‌آموزان شرکت‌کننده از برنامه‌های قرآنی که با حضور گروه‌های قرآنی و قاریان و حافظان برگزار شد بهره‌مند شدند.

خراسانی با اشاره به اینکه آشنایی بیشتر نوجوانان با قرآن ، تدبر و شنیدن آموزه‌ها و تلاوت قرآن از اهداف این قبیل کرسی‌ها است، اظهار کرد: ۳۰ درصد از مدارس استان در این طرح بزرگ، مشارکت فعال داشتند.

به گفته وی برگزاری این برنامه‌ها موجب می‌شود تا دانش‌آموزان با حال و هوای معنوی ماه رمضان و پیام قرآنی بیش از گذشته آشنا شوند که بر این اساس امیدواریم در مناسبت‌های مختلف برگزاری این محفل قرآنی را با رویکرد تربیتی شاهد باشیم تا دانش‌آموزان در کنار قرائت قرآن و تلاوت آن، بیشتر با مفاهیم و پیام‌های اصیل قرآنی آشنا شده و انس بیشتری را با کلام الهی برقرار کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه برگزاری مجالس استماع و انس با قرآن ویژه نوجوانان یکی از راهبردهای آموزش و پرورش است متذکر شد: پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب در این خصوص؛ کرسی‌های تلاوت دانش‌آموزی در استان بیشتر از گذشته برگزار می‌شود.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha