رونمایی از کتاب «آقای شهر» در دامغان
کد خبر: 4137358
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

رونمایی از کتاب «آقای شهر» در دامغان

کتاب «آقای شهر» با موضوع خاطرات و بیانات مرحوم حجت‌الاسلام ترابی در ۲۷۰ صفحه توسط مؤسسه پژوهشی «نون و القلم» رونمایی شد.

حجت الاسلام ترابی

به گزارش ایکنا از سمنان، مراسم رونمایی از سه کتاب با موضوع زندگی و کلام مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمود ترابی،‌ امام جمعه اسبق دامغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد.

در سالروز درگذشت مرحوم ترابی کتاب «آقای شهر» با موضوع خاطرات و بیانات مرحوم ترابی در ۲۷۰ صفحه به همت حجت‌الاسلام مصطفی ترابی و با همکاری مؤسسه پژوهشی نون و القلم رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور خانواده مرحوم ترابی و همچنین مسئولان فرهنگی شهرستان دامغان برگزار شد، دو کتاب با موضوع زندگی و سیره مرحوم ترابی و یک کتاب با موضوع خطبه‌ها و شرح احادیث و مقالات به قلم مرحوم ترابی، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم کلام محمود با موضوع خطبه‌ها و شرح ۱۴ حدیث که حاصل مطالعات علمی مرحوم ترابی بود نیز رونمایی شد کتاب سوم به نام دیباچه‌ای بر دفتر خورشید با موضوع زندگی نامه مرحوم ترابی، برای عموم، معرفی شد.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام سیدمحمود ترابی، مؤسس مدرسه علی بن موسی‌الرضا(ع) قم، عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان و امام جمعه اسبق دامغان بود. وی امامت جمعه در دامغان به مدت ۲۴ سال بر عهده داشت همچنین مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران دامغان، تدریس سطوح عالی و خارج فقه، تأسیس مراکز فرهنگی، علمی و خیریه متعدد در دامغان و قم، ریاست هیئت امنای حسینیه حضرت ابوالفض(ع) دامغان، امامت جماعت در مساجد جامع و محله امام به مدت حدوداً نیم قرن، تألیف چندین مقاله پژوهشی درباره مسائل فقهی، عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان از جمله فعالیت‌های عمر با برکت این عالم ربانی است که سال گذشته در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha