صدور معرفی‌نامه بیمه برای ۱۲۰ فعال قرآنی سمنان
کد خبر: 4138776
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

صدور معرفی‌نامه بیمه برای ۱۲۰ فعال قرآنی سمنان

مسئول امور قرآن و عترت اداره ارشاد سمنان با تأکید بر اینکه سامانه حمد از دوازدهم اردیبهشت برای نام‌نویسی متقاضیان بیمه و ویرایش اطلاعات فعالان قرآنی بازگشایی شده است ،‌گفت: تاکنون برای بیش از 120 فعال قرآنی در استان معرفی‌نامه بیمه صادر شده است.

ارسالی// بازگشایی دائمی سامانه حمد ویژه ثبت‌نام فعالان قرآنی

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در گفت‌وگو با ایکنا، از بازگشایی سامانه حمد ویژه ثبت‌نام فعالان قرآنی خبر داد و گفت: تمامی فرآیند رسیدگی به درخواست متقاضیان از زمان ثبت درخواست تا زمان پرداخت حق عضویت در سایت صندوق اعتباری هنر به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به برقراری ارتباط وب سرویسی بین سامانه حمد و سامانه صندوق، پس از تأیید نهایی درخواست متقاضیان در سامانه حمد، تنها با ورود شماره نامه، تصویر معرفی‌نامه به صورت سیستمی به پروفایل افراد در صندوق اعتباری هنر انتقال یافته و نیاز به بارگذاری مدارک نیست.

نورمحمدی با بیان اینکه فقط مؤسساتی مجاز به معرفی و تأیید درخواست مربی قرآنی خود هستند که در سامانه حمد اقدامات لازم از جمله بارگذاری پروانه فعالیت معتبر، ثبت کلاسهای مربی و تکمیل پروفایل مؤسسه در سامانه حمد را انجام داده باشند اظهار کرد:  تغییر تاریخ اعتبار پروانه فعالیت تنها از طریق ستاد معاونت قرآن و عترت انجام خواهد شد.

به گفته مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مؤسسات قرآنی باید پس از بارگذاری پروانه فعالیت جدید با تماس با شماره مندرج در پروفایل مؤسسه نسبت به تغییر تاریخ پروانه فعالیت خوداقدام نمایند.

نورمحمدی یادآور شد: بر اساس ابلاغ نامه ستاد معاونت به مؤسسات مرکزی جامعه القرآن‌الکریم، مهد قرآن کریم و بیت‌الاحزان حضرت الزهرا(س) تمامی شعبات مکلفند نامه اخذ مجوز شعبه (با امضاء مدیرمسئول و دارای تاریخ اعتبار) را در پروفایل سامانه حمد بارگذاری نمایند.

وی افزود: امکان ثبت درخواست در سامانه حمد برای تمامی گروه و زیر گروه‌های اشاره شده در آیین‌نامه عضویت فعالان قرآن و عترت به جز زیرگروه (مربیان شاغل در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت) بدون هیچ گونه محدودیت و سهمیه‌بندی فراهم است.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ثبت درخواست زیر گروه مربیان شاغل در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با لحاظ شروط و فرآیند خواهد بود متذکر شد: این شرایط شامل سهمیه اعلام شده از سوی صندوق که برای هر مؤسسه سهمیه عضویت و سهمیه بیمه در نظر گرفته شده است.

نورمحمدی افزود: امکان ثبت‌نام برای مربیان جدیدالورود و یا مربیانی که تاکنون کلاسهای خود را در سامانه حمد ثبت نکرده‌اند زمانی فعال است که بر اساس آیین‌نامه؛ حداقل سابقه ثبت 8 ساعت تدریس فعال (دارای حضور و غیاب) در هفته به مدت حداقل یک ماه را در پروفایل مربی‌گری خود در سامانه حمد داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه سامانه حمد از روز سه‌شنبه، دوازدهم اردیبهشت برای نام‌نویسی متقاضیان بیمه و نیز ویرایش اطلاعات فعالان قرآنی بازگشایی شده است اظهار کرد: تاکنون برای بیش از 120 تن از فعالان قرآنی در استان معرفی‌نامه بیمه صادر شده است.

انتهای پیام
captcha