برآورد اعتبارات مورد نیاز اجرای سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در سمنان
کد خبر: 4138801
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

برآورد اعتبارات مورد نیاز اجرای سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در سمنان

مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: با توجه به موافقت استاندار مبنی بر برآورد اعتبارات اجرای سند توسعه فعالیت‌های قرآنی توسط دستگاه‌های اجرایی، جدول‌های ارائه شده بررسی و نسبت به اعتبار و زمان اجرای طرح‌ها بحث و تبادل نظر شد.

ارسالی// برآورد اعتبارات مورد نیاز اجرای سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در سمنان

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در گفت‌وگو با ایکنا، از بررسی و برآورد اعتبارات مورد نیاز اجرای سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان خبر داد و گفت: با توجه به موافقت استاندار سمنان مبنی بر برآورد و اعلام اعتبارات طرح‌های این سند توسط دستگاه‌های اجرایی، جداول ارائه شده توسط دستگاه‌های عضو بررسی و نسبت به اعتبار و زمان اجرای طرحها بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی عضو خواسته شده تا در برآورد اعتبارات، تأمین اعتبارات ملی از طریق دستگاه مرکزی نیز پیگیری و اعلام نمایند.

نورمحمدی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید سهم اعتبارات ملی را هم علاوه بر اعتبارات استانی با رایزنی تعیین و ارائه دهند اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان اهتمام ویژه‌ای نسبت به اجرایی شدن سند توسعه فعالیتهای قرآنی دارند و پیگیری مجدانه طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی را دارند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تدوین و تصویب سند قرآنی در این استان را اقدامی ابتکاری برشمرد و گفت: بسیاری از استانهای دیگر برای تدوین سند استانی خود از سند استان سمنان الگوگیری می‌کنند.

نورمحمدی افزود: امسال سال دوم اجرای سند توسعه فعالیت‌های قرآنی است و با توجه به تأکید استاندار سمنان اعتبارات مورد نیاز طرحها باید دقیق و کارشناسانه باشد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه بیش از 30 جلسه کارشناسی با حضور اعضای دبیرخانه و کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌ها برای نهایی شدن برآورد هزینه‌ها و نوع برنامه‌ها برگزار شده متذکر شد: اداره کل ارشاد اسلامی علاوه بر امور مربوط به دبیرخانه سند، وظیفه تبلیغی و ترویجی در این حوزه را بر عهده دارد.

انتهای پیام
captcha