مجمع یاریگران زندگی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
کد خبر: 4139703
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

مجمع یاریگران زندگی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجمع یاریگران زندگی در استان‌ها تشکیل می‌شود تا بتوانیم طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را انجام دهیم.

محمد جمال لوبه گزارش ایکنا از سمنان، محمد جمال‌لو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ظهر امروز، 19 اردیبهشت در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیئت امنا و هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان از ایجاد مجمع یاریگران زندگی در استانها خبر داد و گفت: یکی از اهداف این طرح، بهره‌گیری از ظرفیت مردم و خیران در برخورد با آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: مجمع یاریگران زندگی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود تا بتوانیم طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را انجام دهیم.

جمال‌لو با باین اینکه از ظرفیت همه بخش‌ها به دور از بروکراسی اداری به منظور ایجاد ارزش برای کشور استفاده می‌شود اظهار کرد: دو هزار تشکل مردمی در کشور در حوزه اعتیاد فعال است که بر این اساس یکی از مهمترین رویکردهای ما در طرح یاریگران زندگی، پیشگیری و عدم وقوع پدیده‌ای به نام اعتیاد است.

جمال‌لو با بیان اینکه این طرح در استان‌های مختلف در دست اجراست متذکر شد: سازمان‌های مردم نهاد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کنار خیران مهمترین ظرفیت‌های یاریگران زندگی خواهند بود.

به گفته وی با توجه به ظرفیت خوب خیران در استان توجه بیشتر مسئولان به خصوص در حوزه اشتغال و آسیب‌های اجتماعی به این سرمایه عظیم را خواستاریم.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز کاهش تقاضا در حوزه اعتیاد به مواد مخدر در بین معتادان و گروه‌های در معرض آسیب را از جمله رویکردهای یاریگران زندگی برشمرد و افزود: یاریگران زندگی در روستاهای استان اجرایی خواهد شد، که بر این اساس ایجاد پول و ثروت به ویژه در سطح روستاها، از مبانی شکل‌گیری این طرح است.

وی متذکر شد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید به سمت کاهش تقاضا گام برداریم که مبنای تشکیل این طرح و پیشنهاد آن به ستاد مبارزه به مواد مخدر کشور نیز بر این اساس بوده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه انجام امور در تمامی حوزه‌ها با محوریت مردم و مشارکت سازمان‌های مردم، همواره با موفقیت‌های ارزنده همراه بوده یادآور شد: طرح یاریگران زندگی از روستاها آغاز به کار کرده و با ایجاد ثروت و پول و همچنین کاهش تقاضا و معتادان در روستاها، می‌توان گفت این طرح به نتیجه رسیده است.

به گفته این مقام عالی استان روستاهای استان نباید به محلی برای خوش‌نشینی تبدیل شوند، بلکه ذات زندگی روستایی تولیدکنندگی در حوزه‌های مختلف از جمله گوشت، مرغ، لبنیات است که بر این اساس استفاده از ظرفیت و پتانسیل مشارکت و توان مردم همانگونه که همواره در بخش‌های مختلف با موفقیت همراه بوده، می‌تواند در اجرای مطلوب طرح یاریگران زندگی در روستاها نیز مؤثر باشد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در راستای توجه به روستاها و همچنین موفقیت در اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها، اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و همچنین تبصره ۱۸، متقاضیان روستایی خواهند بود،گفت: آمادگی داریم تا طی تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، جشن پاکی در سطح برخی روستاهای استان همراه با ایجاد زمینه اشتغال و احداث واحد مسکونی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha