حفظ زبان فارسی به عنوان یک میراث ملی ضرورت است
کد خبر: 4140426
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

حفظ زبان فارسی به عنوان یک میراث ملی ضرورت است

امام جمعه شاهرود حفظ زبان فارسی به عنوان یک میراث ملی را ضرورت دانست و گفت: باید در این خصوص امانت‌دار بوده و زبان مادری را درست به نسل آینده انتقال دهیم.

ارسالی//  حفظ زبان فارسی به عنوان یک میراث ملی ضرورت است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد نماز جمعه استان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه سمنان، امروز، 22 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود با بیان اینکه ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و به نام زبان فارسی نامگذاری شده اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که باید نسبت به زبان مادری خودمان تعصب و غیرت داشته و در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

وی افزود: امروز باید به این وظیفه خود یعنی حفظ زبان فارسی به خوبی عمل کرده و به عنوان میراث دار و امانت‌دار بتوانیم آن را درست به نسل آینده انتقال دهیم.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه تعصب به زبان مادری از رده پایین تا رده‌های بالا باید به وضوح مشاهده شود، اظهار کرد: مسئولان در نهادها و سمت‌های مختلف باید این تعصب و غیرت را در ادبیات خود به کار گیرند.

وی با بیان اینکه نوشتن نام لاتین روی تابلوها، سردر مغازه‌ها، پروازهای داخلی و غیره نوعی حقارت است یادآور شد: یکی از موارد هجوم تهاجم فرهنگ غرب همین مورد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha