ارسال ۵۷۸ اثر به جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در سمنان
کد خبر: 4140763
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

ارسال ۵۷۸ اثر به جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال ۵۷۸ اثر به پانزدهمین دوره جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی (کبوتر حرم) به میزبانی استان سمنان خبر داد.

فرشید فلاحبه گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته، 23 اردیبهشت در نشست خبری با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی سی‌ام اردیبهشت در سمنان برگزار می‌شود، گفت:  از مجموع ۵۷۸ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ۴۸۸ اثر داستان کوتاه، ۱۲ اثر متفرقه دلنوشته و باقیمانده آثار در بخش رمان بود.

وی ادامه داد: هشت برگزیده در بخش داستان کوتاه، ۱۰ برگزیده در بخش رمان و ۱۰ شرکت‌کننده از سمنان در اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی تقدیر می‌شوند که بر این اساس ۳۱ نفر از این استان با ارسال ۳۷ اثر در جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی شرکت کردند.

فلاح با تأکید بر اینکه سال گذشته جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در استان دیگر با دریافت ۲۸۰ اثر برگزار شده بود متذکر شد: امسال رشد دریافت آثار نشان از تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر اینکه ۲۳۶ مرد و ۳۴۱ نفر زن یک یا چند اثر از خود را به جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ارسال کردند اظهار کرد: رییس حوزه هنری کشور به عنوان داور داستان کوتاه اثار را داوری می‌کند و علی همتی مسئولیت اجرایی جشنواره را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در گذشته نیز میزبان جشنواره داستان کوتاه رضوی «کبوتر حرم» بوده است، افزود: برگزاری و میزبانی این تعداد جشنواره در استان موجب شناسایی و تقویت جریان داستان‌نویسی شده و برکات فراوانی برای این استان داشته است.

فلاح با بیان اینکه در این جشنواره جایزه ویژه‌ای برای استان سمنان نیز پیش‌بینی شده یادآور شد: به برترین‌های این دوره از جشنواره بیش از یک میلیارد ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی با اهداف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب عامه‌پسند و دارای ظرفیتِ داستان و جریان‌سازی فرهنگی و بسترسازی جهت شناسایی چهره‌های مستعد و علاقه‌مند در جهت تولید آثار فاخر ادبیات رضوی ترتیب یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۷۸ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ۴۸۸ اثر داستان کوتاه، ۱۲ اثر متفرقه دلنوشته و باقیمانده آثار در بخش رمان بود که در این راستا هشت برگزیده در بخش داستان کوتاه، ۱۰ برگزیده در بخش رمان و ۱۰ شرکت کننده از سمنان در اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام
captcha