۴ هزار شاهرودی خادمیار رضوی هستند
کد خبر: 4141721
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

۴ هزار شاهرودی خادمیار رضوی هستند

مسئول کانون خادمیاران رضوی شاهرود با بیان اینکه تعداد خادمیاران و یاوران رضوی در شهرستان ۴ هزار نفر است، گفت: متوسط هر شاهرودی دو الی سه بار از خدمات خادمیاران بهره برده است.

خادمیار رضویبه گزارش ایکنا از سمنان، مرتضی احمدیان، مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود، عصر روز گذشته، 28 اردیبهشت در نشست خبری با بیان اینکه این کانون در راستای کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه، محرومان و نیازمندان و ترویج فرهنگ رضوی تشکیل شده اظهار کرد: اساس کار  استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این راستاست.

وی ادامه داد: متقاضیان با هر ظرفیت و توانایی می‌توانند برای کمک به این دو هدف مذکور در این سامانه ثبت‌نام کنند که بالغ بر دو هزار و پانصد نفر برای خدمت به مردم در این سامانه ثبت‌نام کردند.

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود بابیان اینکه در این سازمان ۲۰ عرصه خدمتی شامل مواردی نظیر حقوقی، کارآفرینی و اشتغال، قرآن، کتاب و کتابخوانی، سلامت و غیره تعریف شده اظهار کرد: هر کدام از این بندها به ۶۰ کانون رضوی تبدیل شدند و افراد داوطلبانه در آن مشغول به فعالیت هستند.

احمدیان افزود: همه خادم یاران یک فضای مجازی دارند و همه فعالیت‌های مصداقی که در آن فعال هستند را در آن صفحه به صورت گزارش محور می‌نویسند و بر اساس بازخورد تأیید خدمت آنها اجازه کشیک حرم رضوی را خواهند داشت.

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود بابیان اینکه تعداد خادم یاران و یاوران رضوی در این شهرستان چهار هزار نفر است، متذکر شد: این افراد در ۲۰ عرصه خدمتی، ۱۵۰ مصداق خدمتی، ۸۰ کانون خادم یار رضوی سازماندهی شدند.

احمدیان با اشاره به اینکه طی سال گذشته بر اساس همین دو هدف مذکور پانصد و پنجاه هزار نفر خدمت انجام شده متذکر شد: این به این معنا که هر شهروند شاهرودی میانگین دو الی سه بار از این خدمات بهره برده است.

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود با بیان اینکه خدمات مادی و معنوی در این سازمان ارائه می‌شود، گفت: یک هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان شاهرود طی سال گذشته اجرا شد و ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم از این برنامه‌ها خدمت دریافت کردند.

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود با اشاره به اینکه طی شش سال گذشته دو هزار زیارت اولی و کسانی اولین بار طی عمرشان به زیارت می‌رفتند رایگان به مشهد فرستاده شدند، اظهار کرد: پخش غذای نذری، خدمات سلامت، خدمات حقوقی، توزیع سبد معیشت دیگر اقدامات مهم این سازمان بوده است.

احمدیان افزود: محل درآمد این سازمان از طریق نذورات مردمی و کمک خیران است و حقوق جداگانه به خادم یاران از آستان قدس داده نمی‌شود تمام فعالیت‌ها داوطلبانه و بشر دوستانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha