داستان‌نویسی ابزاری مهم در ترویج فرهنگ رضوی است
کد خبر: 4141984
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

داستان‌نویسی ابزاری مهم در ترویج فرهنگ رضوی است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سوره‌هایی از قرآن با شیوه داستان‌نویسی رویکرد پندآموزی والایی دارد،‌ گفت: استفاده از داستان‌نویسی یک روش مناسب در ترویج فرهنگ رضوی است.

حجت الاسلام مطیعیبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، امروز، 30 اردیبهشت در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در تالار فرهنگسرای کومش سمنان با حضور مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: توجه به معارف رضوی مسیر رسیدن به سعادت را هموار می‌کند و ترویج فرهنگ رضوی اقدامی ارزشمند است.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف از قرآن کریم با شیوه هنر داستان‌نویسی رویکرد پندآموزی والایی دارد و استفاده از داستان یک روش مناسب در ترویج فرهنگ رضوی است که در این راستا داستان‌نویسی در زمینه سیره رضوی نوعی ابراز ارادت به امام مهربانی‌ها است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه برجسته‌سازی معارف عصمت و طهارت با ابزار فرهنگی مورد توجه باشد یادآور شد: مطالعه و تولید اثر هنری در سیره ائمه اطهار(ع) همواره مورد توجه باشد و برگزاری جشنواره‌های هنری در این زمینه مستدام باشد.

یادآور می‌شود 383 نویسنده کشور با داستان کوتاه و طرح رمان در قالب پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) در این استان با هم رقابت دارند که در این دوره از جشنواره که پس از وقفه‌ای ۲ تا سه ساله با میزبانی دوباره سمنان، ۵۷۸ اثر از استانهای سراسر کشور دریافت شد و مورد داوری قرار گرفت.

همچنین از کل آثار رسیده ۲۳۶ اثر توسط آقایان و بقیه توسط بانوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. جشنواره امسال در ۲ بخش داستان کوتاه و طرح رمان برگزار شد و از کل آثار رسیده، ۴۸۸ اثر داستان کوتاه، ۷۸ اثر طرح رمان و ۱۲ اثر نیز متفرقه بود.

در آیین اختتامیه به هشت اثر برگزیده در بخش داستان کوتاه و ۱۰ اثر در بخش طرح رمان جوایزی اهدا شد و ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان استان سمنان نیز در اختتامیه این جشنواره تقدیر شدند.

مجموع جوائز اهدایی به برترین ها در این جشنواره ۱۲۰ میلیون تومان بود.

جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی با هدف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب عامه‌پسند و دارای ظرفیتِ داستان و جریان‌سازی فرهنگی و بسترسازی جهت شناسایی چهره‌های مستعد و علاقه‌مند در جهت تولید آثار فاخر ادبیات رضوی ترتیب یافته است.

شخصیت، سیره، تاریخ و معارف امام رضا (ع)، فرهنگ عامه و امام رضا (ع)، تبلور سخنان حضرت رضا (ع) در جامعه ایرانی، زیارت و خاطرات آن، امام رضا (ع) و تمدن آینده اسلامی ـ ایرانی و امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی، شهدا و جبهه مقاومت از موضوعات پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی بوده است.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha