برگزاری جشنواره داستان رضوی به صورت بین‌المللی پیگیری می‌شود
کد خبر: 4141992
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

برگزاری جشنواره داستان رضوی به صورت بین‌المللی پیگیری می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه داستان سیره فرهنگ رضوی را توصیف و بازگو می‌کند،‌ گفت: بر این اساس برگزاری جشنواره داستان رضوی در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی پیگیری می‌شود.

مرتضی سعیدی زادهبه گزارش ایکنا از سمنان، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، امروز، 30 اردیبهشت در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در تالار فرهنگسرای کومش سمنان با بیان اینکه این بنیاد با توسعه فرهنگ رضوی با داشته‌های تمدنی با محوریت حضرت ثامن‌الائمه(ع) مبارزه با نظام کفر را دنبال می‌کند، اظهار کرد: دفتر شعر و ادبیات رضوی در بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) راه‌اندازی شد و در چهار سال آینده پایداری و ارتقا در تولید شعر و داستان رضوی در لایه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

وی متذکر شد: داستان باید سیره فرهنگ رضوی را توصیف و بازگو کند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تولید آثار قوی کمک‌کننده است که بر این اساس برگزاری جشنواره داستان رضوی در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی پیگیری می‌شود.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: ۳۸۳ نویسنده کشور با داستان کوتاه و طرح رمان در قالب پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) در این استان با هم رقابت دارند که در این راستا در این دوره از جشنواره که پس از وقفه‌ای ۲ تا سه ساله میزبانی آن دوباره به سمنان واگذار شد ۵۷۸ اثر از استانهای سراسر کشور دریافت شد و مورد داوری قرار گرفته است.

به گفته وی در آیین اختتامیه به هشت اثر برگزیده در بخش داستان کوتاه و ۱۰ اثر در بخش طرح رمان جوایزی اهدا می شود و ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان استان سمنان نیز امروز در اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه استان در گذشته نیز میزبان جشنواره داستان کوتاه رضوی «کبوتر حرم» بوده افزود: برگزاری و میزبانی این تعداد جشنواره در استان موجب شناسایی و تقویت جریان داستان‌نویسی شده و برکات فراوانی برای این استان داشته است.

انتهای پیام
captcha