برگزاری «دوشنبه‌های قرآنی» در جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4144415
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

برگزاری «دوشنبه‌های قرآنی» در جهاددانشگاهی سمنان

مراسم معنوی «دوشنبه‌های قرآنی» دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان به میزبانی جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد.

برگزاری مراسم معنوی دوشنبه های قرآنی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر، امروز، هشتم خرداد در مراسم معنوی «دوشنبه‌های قرآنی» دانشگاه جامع علمی کاربردی، به میزبانی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان، برگزاری دوشنبه‌های قرآنی را گامی جهت تدبر در مفاهیم قرآن کریم برشمرد.

وی با بیان اینکه بینش، نگرش، احساس و اراده 4 نکته‌ای است که در رفتار انسان وجود دارد گفت: اولین گامی که قرآن انسان را به آن راهنمایی کرده رجوع به خویشتن است.

بارانی ادامه داد: وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم سراسر معرفت‌الله و توحید است که در این راستا انسان الهی مظهر تمامی اسامی خداوند می‌شود و اینجاست که بعد الهی با بینش و نگرش درست انسان به صراط مستقیم سوق می‌یابد.

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به اینکه خود آسمانی انسان‌ها گم شده است، افزود: تا جان پاکیزه نشود، انسان خود را پیدا نمی‌کند و حقیقت اکتشافها و رسیدن به کمال، پیدا کردن خود انسانی(الهی) است.

وی با اشاره به زمینه‌های نفوذ شیطان در انسان افزود: فراموشی از یاد خدا از جمله راه‌های نفوذ شیطان در انسان می‌باشد که با غفلت از یاد خدا اتفاق میفتد و هر کس که ذکر و یاد خدا را داشته باشد به بصیرت می‌رسد و یکی از آثار ذکر و یاد خداوند متعال بصیرت و نگاه بهتر و دقیق‌تر انسان به خودش است.

حجت‌الاسلام توکلیان، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز با اشاره به اینکه قرآن تماماً شفا و رحمت است اظهار کرد: خداوند در قرآن نسخه‌ای کامل از کمال انسانی، صداقت و ... را در اختیار انسان قرار داده است.

همچنین آیاتی از سوره بقره تلاوت و تفسیر شد و از 7 نفر از حافظان قرآن کریم تجلیل شد.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha