اطلس شعب اخذ رأی در سمنان تدوین می‌شود
کد خبر: 4145196
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

اطلس شعب اخذ رأی در سمنان تدوین می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه تهیه و تدوین اطلس شعب اخذ رأی یکی از ضروریات است، گفت: راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز سیاسی در استان دنبال شود.

احمد ریواده رئیس ستاد انتخابات استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، عصر روز گذشته، دهم خرداد، در نشست ستاد انتخابات استان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفند امسال حفاظت و حراست از انتخابات و صندوق‌های رأی و امانت مردم به عنوان حق‌الناس، وظیفه اصلی ستاد انتخابات استان است.

وی ادامه داد: دوزادهمین‌ دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان‌ رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، برگزار خواهد شد که عملیاتی کردن راهبردهای چهارگانه مورد تأکید مقام‌ معظم رهبری از وظایف ستاد انتخابات استان سمنان است.

ریواده با بیان اینکه به عنوان اعضای ستاد انتخابات باید مهارت اجرای قانون را در حوزه انتخابات داشته باشیم و قانون انتخابات باید دقیقاً اجرایی شود، متذکر شد: راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز سیاسی برای عملیاتی کردن راهبرد افزایش مشارکت سیاسی در استان، اقدامی مبتکرانه و ابداعی ارزشمند است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه بانک اطلاعات کامل در سامانه جامع انتخابات وجود دارد که قابلیت تحلیل دارد یادآور شد: می‌توان از این ظرفیت مناسب برای پیشبرد بهتر امور و تأثیر مطلوب در سیاستهای ستاد انتخابات استان استفاده کرد.

رئیس ستاد انتخابات سمنان با بیان اینکه ٢١ فرآیند انتخابات امسال الکترونیکی است افزود: تهیه و تدوین اطلس شعبه‌های اخذ رای در استان سمنان یکی از ضرورت‌ها است که می‌توان از ظرفیت سامانه جامع انتخابات برای تحقق این مهم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پیوست رسانه‌ای انتخابات برای شعبه‌های اخذ رای توسط کمیته اطلاع‌رسانی تهیه و تدوین شود، گفت: ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی در حوزه‌های‌ مختلف از جمله فناوری اطلاعات در استان وجود دارد که بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات می‌توان برای اجرای هرچه بهتر انتخابات از آن بهره برد.

به گفته رویواده؛ بانک جامع اطلاعاتی توسط کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان در خصوص تجهیزات و امکانات لازم برای شعبه‌های اخذ رأی و اقدامات پیرامون ستاد انتخابات و کمیته‌های ذیل آن، تهیه شود.

یادآور می‌شود استان سمنان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و ٣۵ هزار رأی اولی در انتخابات اسفند امسال دارد.

انتهای پیام
captcha