فعالیت ۱۹ پایگاه نماز جمعه در سمنان
کد خبر: 4158248
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

فعالیت ۱۹ پایگاه نماز جمعه در سمنان

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان از فعالیت ۱۹ پایگاه نماز جمعه در استان خبر داد.

حجت السلام فاطمی نیارئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان، عصر روز گذشته، 3 مرداد در جمع خبرنگاران، یکی از ظرفیت‌های مهم در مباحث فرهنگی و حتی اجتماعی و سیاسی را نماز جمعه دانست و افزود: از سال ۹۹ تاکنون در استان سمنان ۱۰ امام جمعه جابه‌جا شده و جای خودشان را به ائمه جمعه جدید داده‌اند.

وی ادامه داد: سمنان، سرخه، میامی، درجزین، مجن در زمره شهرهایی هستند که شاهد تغییر در امام جمعه آنها طی سه سال اخیر بودیم تا در کارهای فرهنگی با نفسی تازه‌تر و برنامه‌ای بهتر ورود داشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با تأکید بر اینکه ظرفیت ائمه جمعه به واسطه انتصاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد برنامه‌های کیفی شبکه ائمه جمعه باشیم که انتخاب ائمه جمعه در نقاطی که ظرفیت آن در استان سمنان وجود دارد، از سوی سیاستگذاری ائمه جمعه استان دنبال و پیگیری شده زیرا ما نیز از اتفاقات خوب فرهنگی به واسطه حضور ائمه جمعه، استقبال می‌کنیم.

به گفته وی؛ از همه کسانی که می‌توانند در شهر خودشان امکان حضور در نهاد امامت جمعه را دارند، می‌خواهیم که به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان درخواست دهند که در این راستا درخواست‌ها بررسی می‌شود و در صورت پاسخگویی، امام جمعه در آن منطقه منصوب خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ پایگاه نماز جمعه در استان وجود دارد،متذکر شد: نگاه شورا این است که امام جمعه، در تمام طول هفته فعالیت داشته باشد لذا نماز جمعه ارائه کارنامه فعالیت‌های نماز جمعه در طول هفته محسوب می‌شود که در کنار مشکلات فرهنگی، اقتصادی  مردم باید بیان گردد.

فاطمی‌نیا با اشاره به اینکه ائمه جمعه مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و مسئولان هم در نماز جمعه حاضر شوند، یادآور شد: هر جمعه در تمام نماز جمعه‌های استان (هر ۱۹ منطقه) میز خدمت برپا است تا مسئولان بتوانند در آن حضور داشته و به مشکلات مردم پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha