ثبت‌نام ۲۱۱ نفر برای انتخابات مجلس از سمنان
کد خبر: 4161870
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

ثبت‌نام ۲۱۱ نفر برای انتخابات مجلس از سمنان

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه ۲۱۱ نفر برای نامزدی چهار کرسی مجلس شورای اسلامی از استان سمنان پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند گفت: برای حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۵۸ نفر نام‌‌نویسی کردند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، شب گذشته، 20 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۱۱ نفر برای نامزدی چهار کرسی مجلس شورای اسلامی از استان سمنان پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند گفت: برای حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۵۸ نفر نام‌ نویسی کردند.

وی ادامه داد: ۷۱ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی و ۴۱ نفر نیز برای حوزه انتخابیه دامغان نام نویسی کردند که در این راستا ۴۱ نفر نیز برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نام نویسی کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۰ نفر معادل حدوداً ۱۰ درصد از کسانی که نام نویسی کردند، خانم هستند و ۱۹۱ نفر معادل ۹۰ درصد آقا، افزود: امروز جمعه تا ساعت ۱۸ شاهد ثبت نام ۳۲ نفر در این چهار حوزه انتخابیه بودیم.

ریواده ادامه داد: ۲۱ نفر از کسانی که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان نام نویسی کردند دارای مدرک لیسانس و پایین‌تر هستند، متذکر شد: ۱۴۸ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۳۳ نفر دکتری و ۹ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

به گفته وی رنج سنی ثبت‌نام کننده نیز ۳۰ تا ۳۵ سال ۳۰ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۴۶ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال، ۴۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۲۸ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۲۵ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۲۲ نفر و ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۳ نفر همچنین ۶۶ تا ۷۰ سال چهار نفر هستند که در این راستا بیش از ۷۰ سال کسی نام نویسی نکرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با تأکید بر اینکه از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۷۵ نفر دارای سوابق ایثارگری هستند یادآور شد: حداقل سن نام‌نویسی ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال است همچنین حداقل مدرک برای نام نویسی در انتخابات فوق لیسانس ذکر شده است.

انتهای پیام
captcha