مبارزه با فساد نیازمند یک عزم جدی است
کد خبر: 4188055
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
امام جمعه میامی:

مبارزه با فساد نیازمند یک عزم جدی است

حجت‌الاسلام محمد عزیزی با بیان اینکه مبارزه با فساد نیازمند عزم جدی است، گفت: قدم اول در مبارزه با فساد، شناخت عوامل پدیدآورنده آن است.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه میامی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد نماز جمعه استان، حجت‌الاسلام محمد عزیزی، امام جمعه میامی، امروز، 24 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حملات اسرائیل در جنوب نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی حملات و فشارهای خود را از راه‌های زمینی و هوایی در قسمت جنوبی نوار غزه تشدید کرده و دلیل این افزایش فشار نیز آن است که اسرائیل استنباط می‌کند که رزمندگان حماس در جنوب غزه هستند و به همین دلیل جنگ را به سمت جنوب غزه کشانده است.

به گفته وی صهیونیست‌ها در جنگ مقابل حماس ناتوان هستند و در نتیجه راهبرد تضعیف حماس از طریق ترور رهبران حماس را در پیش گرفته که در این زمینه نیز اسرائیل نتوانسته هیچ دستاوردی داشته باشد.

امام جمعه میامی با تأکید بر اینکه دلیل دوم حملات اسرائیل به جنوب غزه این است که رژیم صهیونیستی قصد دارد مردم جنوب غزه را به سمت مصر کوچ بدهد، اظهار کرد: این نمونه کامل شکست صهیونیست‌ها مبنی بر حذف حماس است.

حجت‌الاسلام عزیزی به ضرورت مبارزه با فساد تأکید کرد و افزود: قدم اول در مقابله با فساد، شناخت عوامل پدیدآورنده آن است که بدون تردید بروز فساد اقتصادی تک‌عاملی نیست و یک شبه یک فساد در کشور رخ نمی‌دهد، لذا نگاه تک‌بعدی به این موضوع سبب می‌شود تا راه مبارزه با این امر، فراموش شود.

وی با اشاره به فساد یک شرکت تولید چای در کشور متذکر شد: رد پای روشنی از عوامل سیاسی و حقوقی و اقتصادی و حتی فرهنگی در این موضوع دیده می‌شود که بر این اساس از مهمترین عوامل فساد در پرونده اخیر شرکت چای، ساختار معیوب و ناقص اقتصادی، قوانین ناکارآمد و عوامل زیاده‌خواه و فاسد و همچنین ضعف ساماندهی نظارتی است.

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه یکی از ایراداتی که در «فساد چای» دیده می‌شود این است که مسئولان نظارت درستی را نداشته‌اند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد الزاماتی را مطرح کردند که در زمره آنها می‌توان به شناخت بسترهای فساد و پیشگیری از آنها و انجام درست وظایف اشاره کرد.

به گفته وی بسترساز تقوای فردی و اجتماعی، صبر است و اگر انسان صبر کند به تقوای الهی می‌رسد زیرا خداوند در قرآن کریم به واژه صبر اشاره دارند و می‌فرمایند اگر اهل صبر و تقوا باشید، دسیسه دشمنان در شما اثری نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha