صلاحیت ۱۱۱ نامزد انتخابات مجلس در سمنان تأیید شد
کد خبر: 4192342
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

صلاحیت ۱۱۱ نامزد انتخابات مجلس در سمنان تأیید شد

رئیس ستاد انتخابات سمنان با بیان اینکه صلاحیت ۱۱۱ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تأیید شد، گفت: برای هر کرسی مجلس حدوداً ۲۸ نفر در استان با هم رقابت خواهند کرد.

احمد ریوراده رئیس ستاد انتخبات استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، احمد ریواده، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، 16 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صلاحیت ۱۱۱ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تأیید شد، گفت: برای هر کرسی مجلس حدوداً ۲۸ نفر در استان با هم رقابت خواهند کرد.

وی افزود: برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در استان مجموعاً ۲۵۲ نفر ثبت‌نام کردند که پرونده ۲۲۹ نفر از این افراد در هیئت‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، صلاحیت ۱۱۱ نفر تأیید و صلاحیت ۷۲ نفر نیز رد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان متذکر شد: صلاحیت ۹ نفر از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی احراز نشد که ۳۷ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان، مدارک پرونده خود را تکمیل نکرده‌اند.

ریواده با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با ۳۳ نفر تأیید صلاحیت شده است، یادآور شد: این شهرستان‌ها دارای بیشترین داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

به گفته وی حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه دارای ۳۰ داوطلب، حوزه انتخابیه دامغان دارای ۲۶ داوطلب و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز دارای ۲۲ داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده است، از ۱۷ تا ۱۹ دی‌ماه فرصت دارند اعتراض خود را براساس جدول زمان‌بندی فرایند اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

ریواده گفت: ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری نتایج قطعی توسط شورای نگهبان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha