انتخابات یک پشتوانه قوی برای جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4202738
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

انتخابات یک پشتوانه قوی برای جمهوری اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: انتخابات یک امر مسلم و پشتوانه قوی برای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، عصر روز گذشته، 10 اسفندماه در جمع خانواده ايثارگران از امناءامامزادگان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در شبستان حرم امامازاده یحیی(ع) سمنان انتخابات را سد محکمی در مقابل فشارهای اجانب داخلی و خارجی برشمرد و افزود: و به همین دلیل است که دشمن اینگونه دنبال مایوس کردن مردم از شرکت در انتخابات است. 

وی افزود: شرکت در انتخابات، تبلیغ و تشویق حضور در انتخابات وظیفه همگانی است و این وظیفه همگانی قطعاً مورد رضایت خدا، اهل بیت و شهدای جبهه دینی و انقلابی خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه امروز حفظ نظام اسلامی بر همگان واجب است اظهار کرد: امروز تبلیغ و حضور حداکثری در انتخابات مظهر شکست پروژه تحریم است.

وی با اشاره به سبقه امر انتخاب در دین مبین اسلام یادآور شد: موضوع مشارکت جویی از عموم مردم یک اصل غیرقابل انکار در سیره نبوی(ص) بوده و آن حضرت در موقعیت‌های مختلف از این ظرفیت مراجعه به آراء عمومی استفاده کرده است و این یعنی پیامبر اعظم(ص) در حوزه‌های سیاسی، نظامی بر اساس دستور خداوند، به آراء عمومی مراجعه می‌کرد و از آنها کسب مشورت می‌نمود تا جایی که نظر عموم را بر نظر شخص خودش ترجیح داد، مثل آنچه در جنگ بدر آمده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان باشاره به انتخابات مختلفی که در ایران برگزار شده گفت: اولین حرکت امام برای استفاده از آرای عمومی، قراردادن اصل نظام به آرای آزادنه عموم مردم بود که در این موضوع مردم بالای قريب ١٠٠ درصد نظام جمهوری اسلامی را قبول کردند و این موضوع یعنی استفاده از نظرات مردم در قالب شرکت در انتخابات مختلف که مورد تاکید امامین انقلاب و قانون اساسی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha