شعار امسال؛ سرآغاز گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
کد خبر: 4206592
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
رئیس جهاددانشگاهی سمنان مطرح کرد

شعار امسال؛ سرآغاز گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم

علی منصفی‌راد نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم را سرآغاز مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه با مشارکت خود مردم دانست.

علی منصفی راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، دوم فروردین‌ماه ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تحقق هر امری در کشور منوط به همراهی و مشارکت آحاد مردم است.

وی نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم را سرآغاز مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه با مشارکت خود مردم دانست و افزود: نامگذاری سال‌ها و تشابه نامگذاری‌های یک دهه اخیر بدون شک هدفگذاری‌ها در سطح کلان، با نظرداشت به این نامگذاری‌ها انجام می‌شود که در این راستا در طلعیه هر سال از اهمیت مضاعف و بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به شباهت شعار امسال با سال قبل گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بعد از تحویل سال فرمودند سال گذشته گام‌های بلندی برای تحقق شعار سال برداشته شد که موجب شد سال گذشته نه تنها خون دوباره‌ای در شریان اقتصاد و تولید جریان یافت بلکه حتی یک واحد صنعتی و تولیدی در استان نیز تعطیل نشود. 

منصفی‌راد سال ۱۴۰۲ را یک سال موفق برای جهاد دانشگاهی استان برشمرد و افزود: جهاددانشگاهی سمنان در سالی که گذشت جدای از فعالیت‌های متعدد و متنوع آموزشی، پژوهشی، رسانه‌ای و فرهنگی با تولید شش محصول دانش‌بنیان در قالب طرح‌های فناورانه کوشید به سهم خود به تحقق شعار سال کمک کند.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی سمنان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی استان به عنوان یک نهاد برآمده از متن انقلاب، امسال نیز در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، همه توان خود را برای تحقق شعار سال به میدان خواهد آورد.

منصفی‌راد از هدف‌گذاری جهاددانشگاهی استان برای راه‌اندازی خط تولید سه محصول فناورانه این دستگاه اجرایی در سال جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد و افزود: علاوه بر این، جهاددانشگاهی در سال جدید با هدف کمک به تحقق منویات مقام معظم رهبری، ده‌ها طرح و برنامه را در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اجرایی خواهد کرد.

وی راه‌اندازی یک کمیته تخصصی به‌منظور کمک به تحقق شعار سال در همه دستگاه‌های اجرایی و از جمله جهاددانشگاهی را ضروری دانست و افزود: معاونت‌های مختلف جهاددانشگاهی استان موظف هستند در همین راستا برنامه‌های خود را ارائه و هدفگذاری‌های از پیش تعیین شده را نیز با نظرداشت به شعار امسال باز تعریف کنند.

رئیس جهاددانشگاهی سمنان با بیان اینکه توجه به اقتصاد دانش‌پایه و نوآور، نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارد اظهار کرد: توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش‌پایه با تکیه بر دانش داخلی به رشد اقتصادی پایدار در کشور و استان کمک می کند.

وی خواستار حمایت بیشتر از طرح‌های نوآورانه و دانش پایه جهاددانشگاهی استان شد و افزود: خوشبختانه مدیران ارشد استان از نماینده ولی فقیه در استان تا استاندار و معاونان استاندار همراهی خوبی با پروژه‌های جهاددانشگاهی در دو سه سال اخیر داشتند.

منصفی‌راد گفت: با راه‌اندازی خطوط تولید محصولات فناورانه این نهاد انقلابی، شاهد به ثمر نشستن بخش مهمی از تلاشهای سال قبل پژوهشگران و محققان جهاددانشگاهی استان در سال جهش تولید با مشارکت مردم خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha