کد خبر: 4272479
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
استاندار سمنان تأکید کرد

ضرورت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان ابتدایی

محمدجواد کولیوند با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان ابتدایی گفت: طرح پیشنهادی آموزش ۵۲ مهارت با عنوان هر هفته یک مهارت با محدود کردن این طرح و اجرای آن به‌صورت فصلی در مدارس باید پیگیری شود.

محمد جواد کولیوند استاندار سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدجواد کولیوند، استاندار سمنان، 26 اسفندماه در هفدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۸۲ مدرسه هیئت‌امنایی استان باید مورد ارزیابی واقع شوند، گفت: این اقدام می‌تواند به الگوی خوبی در سطح کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: این ارزیابی به شناسایی نیازهای اساسی و برنامه‌ریزی بهتر برای ارائه آموزش‌های لازم به مدیران و مسئولان این مدارس منتهی خواهد شد.

استاندار سمنان برگزاری جشنواره هیئت‌امنای کارآمد را اقدامی خوب و مطلوب برشمرد و بیان کرد: نام این جشنواره می‌تواند به واژه‌های دیگری نظیر همایش، گردهمایی، رویداد و... تغییر پیدا کرده و باعث ایجاد عملکرد بهتر در این مدارس شود.

کولیوند با بیان اینکه اساس هیئت‌امنایی نوعی نگهداری مدرسه است، افزود: این ارزیابی درواقع کلیدی برای شناسایی چالش‌ها و کمک به رفع آن‌هاست.

وی به ضرورت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان ابتدایی تأکید کرد و افزود: طرح پیشنهادی آموزش ۵۲ مهارت با عنوان هر هفته یک مهارت با محدود کردن این طرح و اجرای آن به‌صورت فصلی در مدارس باید پیگیری شود.

این مقام عالی استان با تأکید بر لزوم دعوت از معلمان قدیمی در ایام هفته معلم و حضور آن‌ها در مدارس، با ارائه پیشنهاد تهیه یک کلیپ چند دقیقه‌ای برای نمایش در جلسه شورای اداری استان یادآور شد: این کلیپ می‌تواند شامل گزارشی از مصوبات اجرا شده، درصد پیشرفت و اهم‌ترین اقدامات باشد و می‌توان در این کلیپ به موضوع عدالت آموزشی و بازسازی مدارس اشاره کرد.

قاسم شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش سمنان نیز با تأکید بر اهمیت توسعه مهارت‌های مختلف در بین دانش‌آموزان از اجرای طرح ابتکاری آموزش ۵۲ مهارت با عنوان هر هفته یک مهارت، خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای توانمندی‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی شده و در سال تحصیلی، ۵۲ مهارت متنوع به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد و هر هفته، یک مهارت جدید در قالب کارگاه‌های آموزشی، فعالیت‌های عملی و پروژه‌های گروهی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: مهارت‌هایی که در این طرح آموزش داده می‌شوند شامل طیف وسیعی از توانمندی‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، فنی‌ و حرفه‌ای، هنری، ارتباطی و کارآفرینی است و هدف نهایی این است که دانش‌آموزان علاوه بر کسب دانش علمی، بتوانند در زندگی شخصی و اجتماعی خود نیز مؤفق و مؤثر باشند.

شریفی یادآور شد: این طرح نه‌تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا برای آینده‌ای بهتر آماده شوند؛ بلکه می‌تواند به رشد و توسعه جامعه نیز کمک کند و معتقدیم که آموزش مهارت‌های کاربردی، یکی از راه‌های اصلی برای مقابله با چالش‌های آینده و ایجاد نسلی توانمند و خلاق است و امیدواریم که این ابتکار بتواند گامی مؤثر در راستای تحول نظام آموزشی و پرورش نسلی کارآمد و ماهر بردارد.

همچنین الهام سماوی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان سمنان در بخشی از این نشست با اشاره به فعالیت ۸۲ مدرسه هیئت‌امنایی و شاخص‌های ارزیابی هیئت‌امنای کارآمد بر رعایت ساختار اداری و تشکیلاتی و سطح مشارکت و تعامل بین اعضا تأکید کرد و گفت: ۱۷ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان را دانش‌آموزان هیئت‌امنایی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha