به گزارش ایکنا از سمنان، خانمحمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز، 9 مرداد در جلسه توسعه عدالت آموزشی استان با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی در حوزه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: حتی اگر تمام درآمد شرکتهای بزرگ نفتی صرف آموزش شود، باز هم بدون همراهی مردم، تحقق عدالت آموزشی ممکن نیست.
وی ضمن قدردانی از نگاه راهبردی و دغدغهمند استاندار سمنان نسبت به حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: حضور شخص اول اجرایی استان در جلسات مرتبط با آموزش، نشانهای از درک عمیق مسئولان این استان نسبت به نقش زیرساختهای آموزشی در توسعه پایدار است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه عملکرد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای استان سمنان در پیگیری پروژههای مدرسهسازی و اجرای سیاستهای کلان عدالت آموزشی قابل تحسین است، یادآور شد: تجربه استان سمنان در بسیج منابع محلی، جلب مشارکت خیرین و پیوند میان مدرسه و جامعه، میتواند به الگویی برای سایر استانها تبدیل شود.
خانمحمدی بر لزوم ارتقای نقش خیرین مدرسهساز از تأمینکننده مالی به همراه و شریک فرهنگی و اجتماعی، تأکید کرد و افزود: وقتی مدرسهای با مشارکت مستقیم مردم ساخته میشود، هم کیفیت آن بالاتر است و هم حس تعلقخاطر جامعه به مدرسه افزایش مییابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به دستاوردهای آموزشی در استان سمنان بیان کرد: تجهیز برخی کلاسهای درسی به تلویزیونهای هوشمند، استفاده از ابزار دیجیتال در فرآیند یاددهی و یادگیری، و طراحی محیطهای خلاقانه آموزشی از جمله نقاط قوت این استان در مسیر تحقق عدالت آموزشی است.
به گفته خان محمدی؛ شاخصهای جدیدی برای سنجش میزان تحقق عدالت آموزشی تعریف شود که در این راستا افزایش نرخ جذب دانشآموزان مناطق محروم، ارتقای سرانه فضای آموزشی، مشارکت هدفمند مردم در نوسازی مدارس، و بهبود شاخصهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی، باید مبنای ارزیابی عملکرد استانها قرار گیرد.
وی ضمن آرزوی توفیق برای مسئولان استان سمنان، آمادگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای حمایت از طرحها و برنامههای عدالتمحور در این استان را اعلام کرد.
انتهای پیام